Starbucks Meetup, No Power and Surprise at Church

Hej folket!

Tiden går alldeles för fort. I söndagskväll låg jag vaken i flera timmar med världens klump i magen om att inte vilja lämna Conroe. Även om jag längtar så efter min familj i Sverige, så är det svårt att jag har så kort tid kvar med människor som jag älskar så mycket. Usch, vad jobbigt det är.

I måndags var det sista bänkpress passet i wrestling, och jag har ökat i vikt de senaste två veckorna så det känns som ett bra avslut. Under engelskan hämtade jag ut min yearbook.

De hade gjort det till värsta grejen med en sådan där hoppborg som är som en hinderbana, jag racade med Haylee och hon vann stort haha. I övrigt händer inte mycket speciellt i skolan, everything is getting wrapped up, basically.

På kvällen mötte jag, min värdmamma och värdsyster upp Maja och hennes värdmamma på Starbucks för att träffa vår local coordinator Hanna, för att prata igenom året som gått osv. Vi snackade i ungefär 1,5 h så det var trevligt!

Tisdag brottades vi på morgonen och under engelskan gjorde jag klart mitt final draft för mitt researchpaper. På economics gick vi igenom finals och på kvällen åkte jag och min värdmamma och gymmade.

 

Onsdag var det sista squatpasset, och även där har jag utvecklats rejält detta år. Alla var extra mysiga av någon anledning så vi hade vår standard myshög och kramkalas. Bästa med laget - att vi är som en familj.
Var sen till 2nd period alla tre första dagarna denna vecka för att jag har behövt flänga fram och tillbaka till min AP och counselor angående min exemption form för mina finals. Vi hade det dock mysigt i 2nd, kommer sakna mina 4 killar som har gjort forensic science så roligt varje dag. Hela den klassen är bara så rolig, med alla historier och dumma kommentarer. Kommer vara väldigt saknad klass och människor. På economics spelade vi spel och snackade, allmänt mys med andra ord.

Vid halv sex kom Bryce and Haylee och hämtade mig för att åka till kyrkan. De sa att vi skulle vara i gympasalen men när vi kom dit var det typ ingen där och de ville inte låta mig gå upp och äta så jag anade att något var på gång. När vi väl gick upp ropade alla surprise och Maja var där också! Så himla gulligt av dem!! De hade chick-fil-a eftersom det är min favoritsnabbmat. Så himla tacksam över att ha fått vara en del av denna ungdomsgrupp, alla är så fina människor. Under worship bad vi för varandra, kramades och så fick man säga bra saker högt om varandra, och Katherine sa att jag var en fantastisk person och att de alla älskar mig och kommer sakna mig så mycket. Gör mig så glad att folk är så himla underbara. 

Detta var sista gången i kyrkan så det är ju lite sorgligt. Har verkligen älskat det!!
 
I torsdags började finals, och jag hade 2nd period först. Vi gjorde inte särskilt mycket, jag behövde ju inte ta den så chillade mest, snackade med alla, vissa åt mat som vi köpt för våra swearjar money (japp, vi hade en sådan i denna klass haha), och bara hade en rolig sista lektion. Kommer verkligen sakna denna klass och kan inte fatta att jag nu haft min sista lektion med dem.
john decided to entertain us all by pretending to be a baseball coach haha
 
Under matten gjorde jag klart min review och skrev thank you notes till alla mina lärare och på health spelade jag ett evighetsspel av UNO (en omgång varade cirka i 1,5 h) med Jacob, Irving, Alyssa, Lia och Susie. Vi hade riktigt kul dock!
Efter skolan tränade jag, men sedan blev det helt plötsligt storm och vid sex försvann all elektricitet. Detta innebar att jag, min värdmamma och värdsyskon satt i mörkret i tvrummet i typ 3 h och bara snackade. Var ändå riktigt mysigt faktiskt!!
 
 
Så detta är förklaringen varför det inte kom ett inlägg i torsdags, gårdagen får sammanfattas i nästa inlägg men kan ju säga att vi inte hade nån elektricitet då heller.. Menmen.
 
Hoppas ni fått en fin start på helgen!
 
Kramis

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se