Prom & Captain America

Hej, har haft en grym helg!! (Varning för världens bildbomb i detta inlägg)
 
Fredagen börjades med en övertrött Julia som snackade med alla under brottningen, hoppade runt och så vidare. Ingen aning om varför det händer mig med så är det i alla fall. Vi körde squats men jag gjorde bara vad jag behövde och sen snackade jag med Haylee och Cole resten av tiden.
På vägen till 2nd period gick jag med AJ, han var faktiskt jättegullig och kollade så att jag hade skjuts hem från prom. Jag frågade honom då varför han undrade och då sa han "Someone told me to make sure you got home safe". Kommer antagligen aldrig veta vem denna någon är. Vi hade i alla fall ett prov i forensics och det gick väldigt bra!
Efter mattelektionen fick alla seniors (plus mig och Maja) åka hem för att ha tid att fixa i ordning sig inför balen! Vi köpte Sonic till lunch och sen chillade vi innan det var dags att börja fixa sig. Vi drack kaffe, sminkade oss, och Kari hjälpte oss att locka håret. Kul och mysigt!
(några få utav mina cirka 250 bilder...)
 
Vid 5 hoppade vi i klänningarna och började att ta bilder i deras trädgård innan vi åkte till ett ställe för den "officiella" photoshooten. Var jättekul att posa och jag kände mig väldigt fin! När vi tagit alla bilder åkte vi och åt middag på en japansk restaurang som heter Akashi.
 
Vi mötte även upp Greg, Brittany, Hannah och McKenna, och jag åt fusion sushi, supergott!
me, Maja and Brittany
 
Sedan var det äntligen dags att åka till själva PROM. Vi tog bilder och dansade, och jag sprang in i massor av mina senior vänner. Det var jättekul, och alla var så fina!
me and beautiful kennedy
 
Efter prom åkte vi hem till Maja och Kolby och hängde. Det var jag, Maja, Kolby, Jacob, Hadley, Sean, Greg och Brittany där och vi åt snacks, snackade och kollade på film. Jacob och Hadley åkte hem men resten av oss sov över. Jättebra dag!
 
Lördag morgon var vi alla sega och kollade igenom bilder och så vidare. Sedan chillade vi bara tills 3 tiden då Daniel kom och hämtade oss! Tänkte att det var dags för Maja att få träffa min grispojke haha. Vi mötte upp Robert, Ezra, och två tjejer som heter Sage och Honey i The Woodlands och gick först och åt jättegod pizza på Grimaldi's, och sedan gick vi och såg Captain America.
the confusion everytime me and danny are trying to take a picture lol
 
Bra film men aningens för lång. Jag och Maja satt hela sista halvtimmen och ba "när är den slut egentligen??" Roberts syster kom också dit för filmen, hon var jättegullig och heter Brooke. Efter filmen åkte vi tillbaka till Conroe och satt i flera timmar och snackade och drev runt inne på Chiller Bee's, och åt frozen yoghurt förstås. Gunner och någon rödhårig kille kom också dit.
from left: danny, red haired guy, me, brooke, maja, robert and gunner
 
 
Superrolig kväll verkligen!
 
Maja sov över hos mig så i morse gick vi till kyrkan - Living Branch faktiskt. Var ett tag sedan men det var kul att vara där igen. Efter kyrkan åkte vi och handlade mat och lämnade av min klänning, och när jag kom hem skypade jag snabbt med Sverige innan vi åkte och köpte Starbucks för att fira att Naomi har fått sitt första jobb som barnvakt!
 
Superkul för henne ju. Sedan gick jag ut och sprang, underbar runda alltså men det fullkomligt ÖSTE NER. Texas väder alltså. Men att springa i spöregn kan vara något av det mest underbara som finns, trots att jag kom tillbaka dyngsur. Hade så mycket energi så det var härligt att springa i regnet haha.
apblöt
 
Nu är det ny vecka, och det är inte långt kvar nu alltså... endast två hela skolveckor. Fy, vill inte ens tänka på det.
 
Ha en bra vecka så hörs vi, kramar!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se