Movienight, Two New Churches & Dinner

Hej!
 
Gissa vad jag gjorde fredagmorgon? Försov mig! Har aldrig hänt någonsin, men jag råkade sätta mitt alarm på pm istället för am. Hade cirka 20 minuter på mig innan bussen gick så det blev att snabbt ta en energybar och äpple med sig till frukost och fixa i ordning sig i skolan. Tänker ju definitivt dubbelkolla mitt alarm hädanefter...
Vi körde i alla fall powercleaners under wrestlingen, och sen så snackade jag med John på forensic science om lite allt möjligt. Han sa att han skulle komma och hälsa på mig i Sverige haha!
I engelskan läser vi fortfarande The Glass Castle, riktigt bra bok faktiskt, och i matten håller vi på med Simple och Compound Interest. Matten är nog det roligaste ämnet ändå, då jag faktiskt lär mig någonting haha.
På Health fortsatte vi att kolla på Supersize Me, och under economics hade vi ett quiz.
På kvällen hände inte särskilt mycket, vi åkte och handlade mat och sen tog jag det bara lugnt helt enkelt!
 
Lördag morgon körde jag ett löppass, och sedan chillade jag bara med min värdfamilj i stort sett hela dagen. Vi hade nämnligen inget internet igår så vi gjorde bland annat deviled eggs samt spelade uno.
spending time with the hostfamily
 
Vid halv sex hämtade Joanna upp mig och så åkte vi och shoppade lite. Hittade ett par nya träningsshorts vilket är behövligt då det verkligen börjar bli varmt här, är i princip 30 grader varenda dag. Efter det åkte vi hem till Bryce för att ha movienight! Standardsquad var där haha, dvs jag, Joanna, Bryce, Haylee, Tristan och Kennedy.
me and joanna being goofy, kennedy petting dooey (bryce's dog), tristan and bryce having one of their standard wrestling matches, dooey being my cuddlebuddy, and watching footloose
 
Vi hade som vanligt jättemysigt och kollade på båda Footloose - både den gamla versionen och den nya. Hade inte sett dem förut, så Bryce sa "See, that's what I thought. You're up for an american classic!" Som sagt, superkul kväll med mina faves!
 
På söndag åkte jag, Patricia, Juergen och Naomi till en ny kyrka i The Woodlands där min värdmammas kompis går.
 
Jag var inte jätteimponerad om jag ska vara ärlig, det var otroligt vackert där, men jag gick på en Junior High gudstjänst som inte riktigt kändes relevant för min ålder, då det var mer lek. Mina värdsyskon verkade tycka om det i alla fall vilket är bra, men jag tror jag håller mig till att gå till First Baptist och Living Branch, haha.
Efter det stannade vi på Starbucks en sväng, och sedan åkte vi hem och spelade lite spel innan jag skypade med både mamma och pappa och farmor och farfar, vilket var mys!
Runt 5 kom Daniel och så åkte jag till kyrkan med honom för en kvällsgudstjänst! Påminde mig lite om Sverige, för vi sjöng "hymns" som mer liknar psalmer. Det var en liten kyrka men det var en trevlig gudstjänst med trevliga människor, alla var väldigt välkomnande och så! Efter kyrkan åkte vi två och en kille som heter Zac (obs, ny Zac, inte den jag träffat innan haha) och åt middag på Jason's Deli. Det var gott, och Zac var jätterolig och vi hade det allmänt trevligt som jag alltid har med Danny haha! 
 
 
Jag har haft en jättebra helg, hunnit med mycket känner jag och träffat folk och så. Vi hörs i veckan, kram!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se