Last normal school week & Hanging with Danny

Hej alla!
 
Måndag morgon maxade vi i bänkpress, och jag lyckades faktiskt ÄNTLIGEN klara av 55 pounds, dvs 25 kg, vilket jag har försökt med hur länge som helst.
work of art during lunch
 
I 2nd och 3rd jobbade jag på diverse projekt i de klasserna. I health lärde vi oss CPR, vilket är hjärt och lungräddning. Vi lärde oss ju det i gympan förra året så det var inte direkt något nytt. Drev mest med Bryce istället.
På kvällen åkte vi till gymmet där jag körde ett rejält armpass.
 
Tisdag morgon brottades vi, var asrädd att bryta av mina naglar haha. Jag, Caleb, Bryce och Emily bestämde att jag skulle packa ner dem i väskan när jag åker hem så att vi alla kan bli bäst i Sverige i brottning. De alla retar mig hela tiden om att jag måste göra Sveriges brottarlag uppmärksammat haha.
superdålig bild jag vet, men dessa tog vi precis när vi kom till prom och de har hängt uppe på väggen i skolan hela denna vecka.
 
Ligger jättemycket före i matten så fick ett jättesvårt extrajobb, men det var faktiskt kul att för en gångs skull bli lite utmanad. Kalla mig galen, men jag ser verkligen fram emot att börja svensk skola igen och verkligen behöva anstränga mig igen och verkligen använda mina kunskaper och plugga.
Under health gjorde vi ingeting, så spenderade hela lektionen med att prata med Bryce och Jacob. Vi babblade om allt ifrån skillnader mellan Sverige och USA, barndomsminnen, mat och barnprogram. Mysig lektion!
På economics gjorde vi klart vårt stockmarket projekt som vi har hållt på med hela terminen.
På kvällen blev det benpass på gymmet!
 
 
Onsdag hade vi det mysigt innan lektionen, vår standard myshög och bara snackade. Vi maxade i powercleaners och mitt max är 60 pounds, dvs 27.2kg. De tre kommande lektionerna var som vanligt, och under newspaper förberedde jag min blogg som jag kommer ha när utbytesåret är över. I health fortsatte jag, Bryce och Jacob vår konversation. Vi har verkligen inte gjort något i den klassen under denna vecka, haha. 
 
 
Min youthgroup var inställd igår så vid 6 hämtade Daniel upp mig istället och så åkte vi till Whataburger och åt, fick även träffa hans pappa vilket var trevligt då jag inte träffat honom tidigare! Efter det åkte vi till hans kyrka, den är liten men alla är så himla vänliga och det var en bra gudstjänst. Pastorn där predikar väldigt bra också. Efter kyrkan åkte vi och åt frozen yoghurt på Chiller Bee och hade allmänt kul, är så glad över att jag har haft Danny i mitt liv under detta år, han är som en bror för mig och vi har väldigt roligt tillsammans. Superbra kväll!
 
Imorse brottades vi, och i forensic science fick vi presentera vår seriemördare vilket gick helt OK. John gjorde förstås världens scen när han skulle redovisa, han lät Vaughn sätta på musik och grejer. Den killen alltså, haha. Under matten hade vi ett benchmark vilket är över alla grejer vi gjort under året på en assvår nivå, jag gissade på typ hälften och jag tycker ändå att jag är ganska hyfsad i matte... menmen.
I newspaper är vi helt klara nu och sista tidningen kommer ut imorgon! Så nu är det bara att chilla i den klassen de kommande tre veckorna (gör vi i princip alltid dock haha...) Under economics arbetade jag och Patience på reviewen inför finals som börjar nästa vecka. Efter skolan sprang jag ett superbra pass så nu är jag sådär härligt trött!
 
Detta var sista normala skolveckan, kan inte fatta att det bara är två veckor kvar av skolan... sinnessjukt. Så nästa vecka på torsdag börjar i alla fall finals, men jag tror att jag ska exempt (vet ej hur jag ska översätta det) majoriteten av mina finals för att det finns ingen anledning för mig att göra dem i alla fall, och jag har tillräckligt bra närvaro för att kunna göra det.
 
Ha en bra helg alla fina!
Kram 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se