Trainers, Church, Track & Baseball

Hej alla!
 
Måndag morgon var jag inte fullt lika taggad när alarmet går 5.45 som vanligt och jag sedan upptäcker att det är 1 grad ute. Det första jag gjorde när jag kom fram till skolan var att traska iväg till trainers, för min fot är fortfarande inte bra. Han sa nu att jag ska komma till honom varenda dag på morgonen den här veckan och få ha tense (dvs elstötar till foten) några minuter samt göra några övningar.
Jag kan lyfta vikter men när vi har conditioning på wrestling ska jag få cykla på träningscykeln istället så det kändes okej.
När jag väl gick till 1st period var det väldigt kul, Caleb kom framspringande till mig och kramade mig och sa "When I saw that you were not here this morning I thought you had already gone back to Sweden!" Haha naw så gullig han är alltså. Idag skulle vi maxa, dvs försöka lyfta så mycket som möjligt i bänkpress. Mina armmuskler är ju inte toppen, jag klarar 25 kg utan problem, men 28 kg... Det gick inte alls. Joanna, Emerald och Haylee försökte både pusha på och hjälpa mig men det gick bara inte, så gav upp efter x antal försök haha. Glad att jag har så fina vänner som försöker hjälpa till dock!
 
2nd period var nog bästa på dagen, vi gjorde absolut ingenting så jag pratade med John precis hela lektionen. Lärde känna honom väldigt mycket bättre på den timmen vilket var väldigt kul! Snackade också med Kelvan som tydligen varit i fängelse hela lovet... Tja, ni ser ju vilka typer som går på Conroe High.
 
På hälsa försökte jag jobba men det blev mest snack med Bryce, Irving och David som vanligt haha, squad.
På economics kom några killar från en bank och så fick vi lära oss att hålla en budget, var helt okej roligt.
Efter skolan tränade jag rumpa och på kvällen åkte vi till gymmet där jag körde crosstrainer och styrka!
 
Tisdag var jag hela morgonen hos trainers, annars var det en väldigt lugn dag. Hälsa var superkul som vanligt, lätt favoritlektionen. Vi spelade ett simulationsspel på datorn om budget på economics också vilket lätt är det det roligaste vi gjort i den klassen so far. På kvällen blev det gym igen!
 
Onsdag skulle vi försöka maxa i squats, och nu kan jag squata 110 pounds dvs 50 kg! Väldigt nöjd över det eftersom det är mer än min kroppsvikt, och planerar att höja det ännu mer innan jag åker hem!
Har börjat skriva frågor till min baseball artikel i newspaper nu och på hälsa drev jag runt med min squad as usual!
 
Vid halv sex tiden kom Tristan och Bryce och hämtade upp mig och så åkte vi till kyrkan, supermysigt återigen!
Vi åt pizza och snackade, var en hel del med mina killar, Haylee och Kennedy. Faves!! Alla är så kärleksfulla i kyrkan, man kramas massor och det hela är så mysigt. Vi fick även information om olika läger så jag hoppas på att få en plats i ett av lägrerna som är i April! Efter kyrkan skjutsade Bryce och Haylee hem mig och Kennedy, superbra kväll!
 
Igår var också en riktigt bra dag, var återigen hos trainers hela morgonen. Min fot är i princip helt återställd nu så ska långsamt börja försöka springa nästa vecka igen. På engelskan frågade Mr Evans mig massor om Sverige, han är jätteintresserad verkligen! Han är så rolig engelskalärare haha älskar honom. På newspaper åkte jag, Lauren, Kyndall, Liz och Cynthia till 9th grade campus för att dela ut tidningar där, och vi gjorde ett sneaky stopp på Chick-Fil-A också fast jag hade redan ätit så köpte inget.
På hälsa var det meningen att vi skulle göra en review för vårt prov på måndag men som vanligt blev det mest snack. 
Efter skolan gick jag ner till the track där Maja var och hjälpte till på trackmeetet!
 
Jag gick och köpte en smoothie till mig från smoothie king (green tea tango med mango, MUMS!) och Starbucks till Maja och så kollade vi på trackmeetet hela eftermiddagen vilket var rätt så kul! Efter det gick vi på baseballmatchen vilket alltid är kul också, vårt lag vann också så det var grymt!
 
Sen åkte vi hem till mig och Maja sov över här!
 
Ha en fin påskhelg, kram!
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se