Galveston: The Beach & Pleasure Pier

Hej på er!
 
Efter ett träningspass och packning åkte jag, min värdmamma och mina värdsyskon ner till Galveston i måndags! Det var superfint väder hela dagen fram tills att vi kom dit, då mulnade det på och blev blåsigt.
Galveston stranden var väldigt fin men det var alldeles för kallt för att varken bada eller sola. Mina värdsyskon plaskade dock på!
 
Galveston är en ö precis utanför Houston som man kommer till över en bro. Det ligger ca 1 h 45 min från Conroe så det är hyfsat smidigt om det inte är traffik!
Efter några timmar på stranden gick vi och åt middag på Chili's, jag åt chilikyckling med mango, ris och broccoli, gott!
 
När vi ätit upp kom min värdmammas kompis och hennes döttrar (varav en är Andrea som också är min kompis) och mötte upp oss, och så åt dem innan vi åkte till huset där vi skulle sova över natten!
the view from the house we stayed in
 
På tisdagen vaknade vi ganska tidigt, men vi kom inte iväg förens halv tio för att äta frukost.
Naomi and Isabella, such a cute little baby gosh
 
Jag åt Eggs Rancheros, vilket basically är scrambled eggs med salsa på en tortilla. Var gott men nog den största portionen jag någonsin fått under min tid här i USA, en enorm tortilla var det, rejält med ägg, och en stor portion hashbrowns vid sidan av. Och om inte det vore nog fick jag en extra enorm tortilla! Amerika och portioner alltså, haha.
 
 
Sedan åkte vi vidare till Pleasure Pier vilket är en liten nöjespark på en pir, var jättekul!
 
Kunde faktiskt åka ett antal grejer, det fanns en flumeride och ett ferriswheel, och en rejäl berg-och-dal bana som var SÅ ROLIG!!!
 
Den var verkligen galet läskig för man åkte i en nittiograders vinkel både upp och ner men världens adrenalin, super kul!
me & Andrea
 
Vi hade även en smoothiebreak där jag drack en god banan och kokosnöt smoothie. Vi lämnade parken vid halv fem och efter massa trafik kom vi tillbaka till Conroe vid 8 tiden. 
All of us: Patricia, Juergen, Naomi, me, Isa, Isabella and Andrea!
 
Var en rolig och uppskattad utflykt!
 
Kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se