A new year

Hej, första inlägget av 2016!
 
Förlåt för dålig bloggning, har inte haft tid haha.
I tisdags hände inte särskilt mycket, jag sprang 16km på morgonen, skypade med mormor och morfar, och åkte och handlade mat. Annars tog jag det mest bara lugnt!
 
I onsdags var jag och Maja hela dagen i shoppingcentret. Vi hade jättekul och gick runt och kollade i typ alla affärer, hittade ett fåtal saker faktiskt. Åt sushi till lunch vilket jag inte gjort på länge, och sedan gick vi bort till Market Street vilket var en jättefin promenad, The Woodlands är riktigt vackert faktiskt, älskar det!
lovar att vi såg ut som världens turister hahaha
 
Vi köpte Starbucks och sen gick vi tillbaka till mallen och kollade i lite fler butiker och sen delade vi på en wrap innan min värdmamma plockade upp oss!
På kvällen chillade vi bara hemma hos mig och hon sov över.
 
Nyårsafton startades med brottning, för på onsdag kväll fick jag ett sms från Tristian som undrade var jag var med ett sadface. Sen så erbjöd han sig att hämta upp mig till träningen och det kunde jag ju faktiskt inte säga nej till. Så stackars Maja fick följa med och titta på min brottningsträning. Hade inte brottats på typ två veckor så det var riktigt kul! Brottades med Erica vilket var jättekul, var superlänge sedan hon var min partner för innan lovet fick hon inte brottas för sina föräldrar pga finals. Hon lär mig alltid något nytt varje gång och det är därför det är så kul med henne!
Var riktigt mysigt att se alla igen, har saknat att bli nerbrottad av Caleb när han ska kramas. Bara två månader kvar nu av brottningssäsongen vilket är tråkigt. Taggad för de månaderna som är kvar dock!
 
Efter träningen åkte jag hem, körde mage, sprang en mil, duschade och åt lite snabbt innan Kolby och Maja kom och plockade upp mig. Spenderade nyårsafton hemma hos dem, och vi hade det mysigt! Kolby's kompis Sean var där också, han är jätterolig haha. Han slutade aldrig prata och han slutade aldrig äta heller, haha. Vi spelade spel, kollade på The Ball Drop och åt massa mat.
chocolate cake, maja whenever one direction is on tv, the ball drop, us playing domino
 
Efter tolvslaget gick jag, Maja, Kolby och Sean upp till Kolbys rum för att kolla på film. Vi satte på Circle, vilket var en bra thriller. Maja somnade dock direkt hahaha. Sen kollade vi på en annan skräckfilm, Stephen King's The Good Marriage som också var bra. Efter det gick Sean och la sig och då var klockan halv fem och jag fick Kolby att kolla på några avsnitt av Gossip Girl innan även vi gick och la oss vid halv sju.
 
Vaknade på nyårsdagen vid halv ett och var supertrött fortfarande. Vi fick en nyårslunch bestående av black eyed peas, grönkål, hawaiian rolls, cornbread, glazed ham och sallad enligt deras familjs tradition. Var jättegott!
Sedan stannade jag hemma hos dem resten av dagen, vi kollade på TV, snackade och tog ner juldekorationer och så. En lugn chilldag helt enkelt. På kvällen åkte vi och handlade lite frukost och plockade upp grejer från mitt hus, och sen tog vi en tripp till whataburger vid 11 för Kolby ville ha mat och jag fick Majas hashbrowns. 
Sen låg bara jag och Maja och snackade tills vi somnade!
 
Idag vaknade vi och fick en stor amerikansk frukost, Kari hade gjort både bacon, biscuits (ett sconesliknande bröd), sausage och en quiche (paj). Hade aldrig ätit en biscuit förut och det typiska sättet att äta det är med gravy vilket är en mjölbaserad sås, så jag provade det och det var faktiskt gott!
Vid ett hämtade min värdmamma upp mig och sen dess har jag skypat med min familj och varit ute och sprungit min mil igen. Behövde verkligen röra på mig kände jag för jag känner mig som en seg degklump idag haha, att mixtra med sitt sovschema är inte min cup of tea. Tappar aptiten och får huvudvärk. Nej, imorgon blir det normal uppvakningstid!
 
Nu är det bara ett fåtal dagar kvar av detta lov, längtar faktiskt till skolan dock!
 
Kram på er

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se