150 days done, 150 days to go

Hej på er! Idag har jag varit här i exakt 150 dagar och det är även exakt 150 dagar tills mina föräldrar kommer hit. Sinnesjukt att halva tiden har gått - definitivt blandade känslor om det.
 
Måndag börjades med armar som vanligt, har märkt att mina axlar har blivit starkare - tummen upp för det!
 
På forensics kollade vi på film och de nämnde någon svensk studie och jag satt mest bara och fnissade för mig själv åt hur tydligt man hörde att männen i videon var svenska, ni vet den här typiska svenne-engelskan
.
Engelskan skrev vi en essay på, missade ju fredagen så hade inte förberett någonting men det gick nog OK ändå.
 
Health var jättekul igen, vi gjorde en sammarbetsövning nere i the gym och annars så höll jag och Bryce på och var omogna som vanligt haha.
 
På brottningen så körde jag med Bailey igen, hon var sjuk förra veckan. Hade saknat henne!! 
 
Idag körde vi brottning på morgonen, fick köra med två freshmans som väger en del mer än mig så det var en liten utmaning, men insåg att jag faktiskt har blivit mycket bättre då jag var bättre än dem när det kommer till många tekniker. Det ger ju resultat när man dedikerar allt till en sport, har inte missat en enda träning tror jag.
 
Forensics, English och Math flöt på som vanligt, börjar bli klar med min artikel på newspaper också! Under health fick vi berätta om oss själva vilket jag tycker är en bra grej, då vet man ju lite mer om alla sina klasskompisar.
 
Brottades med Erica idag igen, och i slutet av träningen fick jag göra "the break down" som vanligtvis är "Conroe on 3, 1 2 3!!" men idag blev det "Brottning på 3, ett, två, tre!" Alla mina älskade brottaramerikaner som skrek brottning på svenska, kärlek på det alltså! Coach sa att han funderade på att åka till Sverige, för han har alltid velat se skandinavien och nu när han känner en svensk tyckte han att Sverige lät bra. Tycker så mycket om Coach, även om jag definitivt inte är den bästa brottaren är han verkligen så snäll och uppmuntrande mot mig alltid.
 
Ville bara ge er en snabb update, vi hörs senare i veckan!
 
Kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se