Weight room & Living with Maja

Tisdag var en superbra dag verkligen! Imorse pratade vi om vad vi hade gjort bra och vad vi kunde göra bättre på brottningen, och sedan stannade jag och pratade med Haylee, Bryce, Nick och Mark.
De tre  kommande lektionerna var som vanligt, men på lunchen satt jag med alla brottare eftersom Maja var sjuk. Kul med lite omväxling, hade så kul också haha!
På newspaper åkte jag, Lauren, Luisa, Cynthia och Liz till 9th grade campus för att lämna tidningar där, och sedan gjorde vi ett sneaky stop på starbucks, hehe.
 
Hälsa hade jag också jättekul på, snackade massor med Irving och en tjej som heter Susie eftersom vi ska göra ett projekt tillsammans nu. Det visade sig att Susies pappa reser mycket och hon hade varit med honom på olika ställen, vilket är ovanligt för amerikaner, och sedan sa hon att hon ville åka som utbytesstudent och att Sverige var en av de ställena hon främst ville åka till för att hon var faschinerad av Skandinavien. Jättekul att höra någon säga det faktiskt! I övrigt drev jag och Bryce runt så himla mycket, vi kan verkligen vara så otroligt barnsliga tillsammans haha. Vi diskuterade också hur våra barn kommer se ut och vi hade väldigt svårt att komma fram till om de kommer ha blåa eller gröna ögon. Som sagt, vi är väldigt löjliga tillsammans.
 
Efter economics hade vi ett peprally, vilket var så länge sedan så det var så mysigt. Det var dansframträdanden men framförallt ville de presentera vintersporternas olika lag, så alla vi i Varsity Wrestling fick bli presenterade framför alla! Kul var det i alla fall!
 
När jag kom hem från skolan tränade jag mage och sprang 15km.
 
Onsdag startades med armar, kan lyfta allt tyngre nu, alltså åh är så glad över det! Teamade med Haylee.
På engelskan hade vi juniormeeting där de var olika collagerepresentanter, angår ju inte mig så det var ju lite segt haha... träffade Josh igen i alla fall!
 
Efter skolan åkte jag och Maja hem till henne där vi bara hade det mysigt och chillade tills hennes värdkusin Lauren kom hem och så åt vi middag!
 
Även torsdagen började i the weight room. Var med Haylee igen och denna dag körde vi powercleaners, vilket jag också klarade med mer vikt nu. Vet inte hur det har hänt men efter wrestlingseason har jag på något sätt blivit starkare utan att ens lyfta särskilt mycket. 
 
Under 2nd period var det ett seniormeeting som inte heller angår mig haha eftersom jag inte ska graduate. AJ frågade mig vad som skulle hända om jag bara stannade kvar i USA och jag berättade att jag måste lämna landet innan Juli pga mitt visum. Han frågade då hur gammal jag var och jag sa att jag fyller sjutton i år och då sa han "Just marry John then once you turn 17 and then you can stay here forever!" Om det bara var så enkelt, haha.
 
På health gjorde vi absolut ingenting vettigt, vi var klara med vårat projekt så jag, Bryce och Irving kollade på löjliga youtubevideos tills Coach Reed sa åt oss att stänga av volymen. Då tog jag och Bryce en nap på golvet istället, haha så skönt faktiskt.
 
Efter skolan åkte jag hem med Maja igen, och drog ut på en millöptur. Resten av kvällen hade vi kul som vanligt, vi kollade på gossip girl, åt tacos och kollade på Otto i USA.
the most attractive swedes you can find
 
Idag körde vi squats på morgonen, vilket är min favorit! Lyfte tyngre idag än förra veckan så hoppas på träningsvärk imorgon. Har vidrigt ont i ryggen efter gårdagens powercleaners men träningsvärk är sjukt tillfredsställande enligt mig! Jag fick även "break out" the team på morgonen och alla ba "aaw you sound so cute with your little accent when you scream one two three", så hela laget mobbade mig resten av morgonen. Haha älskar dem.
 
På både forensic science, engelskan, matten och economics hade vi quiz eller prov, men de är så himla lätta här så det gick nog bra! Fick reda på att jag nästan hade full pott på matteprovet förra veckan, superkul ju!
På health pratade jag bara massor med Jacob och Bryce, och även med Ashley och AJ som är superschyssta tjejer!
 
Vi diskuterade att jag har mycket bättre engelsk grammatik än de flesta amerikaner på economics, min lärare sa det helt random och så instämde Patience. Vi har ju liksom lärt oss all grammatik och så från grunden, herregud vad man nötte alla olika böjningsformer av verb och "efter he she och it, s på verbet" så det är ju i och för sig inte så konstigt, men ganska kul ändå att de lägger märkte till det.
 
När jag kom hem blev det ett magpass och en 10,5km löptur. Nu blir det bara att äta middag och vila, för jag är dödsslut!
 
Vi hörs efter helgen, kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se