Fielding's, Market Street & Cowboychurch

Fredagen startades så himla mysigt, när jag kom in i brottarrummet på morgonen var det alldeles mörkt och det var jättekallt ute så jag, Caleb, Bryce, Emily och Berenice gjorde en myshög på golvet. En av tusen anledningar till varför jag älskar detta team.
Vi hade ett quiz i både forensic science och health också, men kändes som om båda gick bra. Vi har quiz typ varje vecka men de är väldigt enkla så det är lugnt. Economics var riktigt kul, vi spelade ett sorts kortspel där man skulle samla på resources, och min grupp var väldigt seriös om det och gick all in så det var grymt kul!
 
Efter skolan tränade jag och sen åkte jag ut med Daniel och åt på kvällen! Vi åkte till Fielding's vilket är ett organiskt ställe, tog en riktig hamburgare och det var nog bland de bästa burgare jag ätit! Perfekt stekt hamburgare med grillad bacon, lagrad ost, soltorkade tomater, grillad lök, stekt ägg och tryffel-bacon-senap. Den var rejäl men så sjuuuukt god!
den nya faceswap grejen på snapchat är ju för hemsk haha
 
Sen åkte vi runt, hälsade på hans kompis som jobbar på Sonic och snackade vi och lyssnade musik medan vi bara åkte runt. Bra kväll!
 
Lördag startades med att köra en långdistans runda som var UNDERBAR. Bästa på länge - massor med energi, perfekt väder. Kunde fortsatt förevigt kändes det som haha.
 
Sen facetimade jag med Maja ett tag och skypade med familjen där hemma. Vid halv tre hämtade Majas familj upp mig och så blev hon och jag skjutsade till Market Street där vi hade en liten lunchdate på ett fransktställe som heter La Madeleine.
Åt en crepe med räkor, så gott! Vi träffade även på en annan svensk utbytesstudent som heter Alice som vi pratade lite med.
Sen strosade vi runt på Market Street, tog ett obligatoriskt stopp på Starbucks, och sen blev vi upphämtade och åkte och köpte urgod frozen yoghurt innan vi åkte hem.
 
På kvällen kollade vi på film, snackade och bara hade det mysigt!
 
Imorse gick vi upp vid 8 tiden för att åka till kyrkan. Blev McDonalds frukost på vägen haha. I den kyrkan där Majas värdmamma jobbar finns det en grupp för barn med diagnoser så vi hade söndagsskola med dem först. Barnen där är så söta, allihopa är ju dökära i Maja vilket är så gulligt!
Sen var det gudstjänst i cowboykyrkan, pastorn är så cool med sin grova Texasdialekt och cowboyhatt, haha.
 
Efteråt tittade vi på när folk blev döpta eftersom en av barnen från gruppen skulle bli döpt. Coolt att se!
 
På vägen hem stannade vi och åt mexikanskt, gott som vanligt. Är det något i matväg jag verkligen kommer sakna är det mexikansk mat alltså.
 
När jag kom hem åkte vi och handlade, och sen har jag nu fixat för morgondagen. Taggad för ny vecka som vanligt!
 
Hoppas ni haft en fin helg och får en bra vecka, vi hörs!
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se