This weekend

Hej där! :)
 
Så dags att berätta om helgen igen... Min lördag började med att steka bananpannkakor till frukost, följt av en riktigt härlig 8,5km löptur. Var längesedan jag sprang långt i sträck, eftersom mina pass är uppdelat på två nu för tiden. Har saknat att bara springa för springandets skull, under cross countryn handlar allt om att vara snabb hela tiden. Det är också kul såklart, men det är inte samma härliga känsla som jag fick igår imorse. Temperaturen var behaglig och allt. Kunde ha fortsatt i en evighet kändes det som men jag ville inte vara borta för länge.
 
Jag, Naomi och Jurgen åkte till en stor sportaffär där vi var i över en timme tror jag. Jag hittade lite mer energibars (har världens lager nu), och jag åt en av dem i bilen som var grymt god. Vi åkte också till en affär som heter Aldi's. Det är en mataffär som har internationella varor, bland annat tyska.
 
Igår kväll var jag, Naomi och Patricia på en mexikansk fest med Patricas vänner. Det serverades väldigt god mexikansk mat där kan jag lova, YUM. Tydligen var det Mexicos independence day tidigare veckan så därför firade de det. :)
kolla in marshmellowsalladen... var bara tvungen att ta kort på den, ser så märkligt ut haha!
 
Igår fick jag även ett paket på posten från mitt kära hemland. Gissa om jag blev glad när jag hittade supergröt, chiafrön, mörk choklad och proteinbars!! Tack älskade föräldrar och syster, massor av pussar och kramar till er! Ska bli riktigt gott med gröt till frukost nu i veckan. Och chiapudding! Får köpa kokosnötsmjölk eller mandelmjölk imorgon till det. :D Chokladen hade smält lite dock, så den stoppades in i frysen. Inte så konstigt när den ligger i en brevlåda i 35 graders värme. Men det var riktigt kul att få öppna mitt lilla paket och se alla mina favoritsaker, så yttligare en gång, tack mum, dad and sis! <3
Min söndag har varit grymt bra! Jag, Patricia och Juergen åkte till kyrkan vid 10 tiden. Jag älskar verkligen kyrkan här. Sångerna vi sjunger är guld. Man känner sig så nära med Gud. Svårt för alla icke-religiösa människor att förstå men jag lyckas alltid känna mig som hemma i kyrkan. Var en väldigt bra gudstjänst idag!
På vägen hem stannade vi på Starbucks! Min första starbucks sen jag kom hit faktiskt, hör och häpna. Pumpkin Spice Latte är tillbaka igen så självklart var jag tvungen att ta det. Tog den kalla versionen dock - minst lika god! Alla som känner mig vet min kärlek för PSL så det gjorde mig mycket glad ;)
När vi kom hem droppade vi av Juergen och hämtade Naomi, och sen åkte vi för att shoppa lite! Detta var mycket nödvändigt för mig. Vi var på en rad olika ställen som heter Ross, Tj Maxx, Old Navy och Kohl's. Jag hittade två tröjor inne på Ross och två toppar, en skort (shorts som ser ut som en kjol) och en klänning på Kohl's. De hade så fina grejer på Kohl's! Det är dock väldigt svårt att hitta XS i affärer här har jag märkt, de har bara en pyttesektion med den storleken. Jag blev jättenöjd med mina köp och jag ska visa er det jag köpte i ett inlägg denna vecka! Innan vi gick in på Kohl's åt vi Frozen Yoghurt också. Så himla gott! Mina smaker var peanut butter, wild starwberry och toasted coconut. Supersmaskigt som yoghurtsmaker verkligen! :)
När vi kom hem åt vi middag. Vi åt samma sak som i fredags men jag har inte berättat om det! Det är en mexikansk rätt som är så god! Den heter tamales. Enligt definitionen på wikipedia är det "en mexikansk och latinamerikansk rätt bestående av majsdeg med fyllning av kött och chilisås eller mole inslaget i ett majskolvsblad". Vi åt det med kyckling och en grön chilisås tror jag? Riktigt gott är det i alla fall så ville bara berätta om det :)
bilden är tagen från google men såhär ser tamales ut!
 
Sen dess har vi varit i mataffären och nu är det dags för sängen!
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se