The beginning of the week

Hej, tänkte bara ge er en snabb update! :)
Måndag var min första dag i brottning som classperiod, och vi körde armar i gymmet... Jag kunde endast lyfta själva stången, vilket är 45 pounds (20,5 kg). Sa ju att jag inte hade några armmuskler!! Men det kommer ju bli bättre. Joanna och coachen hjälpte mig jätte mycket så det var kul i alla fall!
Annars hände inget särskilt i skolan var jag kan komma på, dagen flöt på som vanligt. På kvällen åkte vi och kollade efter halloweenkostymer. Hittade ingen så ska kolla online ikväll!
bild jag hittade från fredagens fotballgame, jag är åt vänster mellan Maja och Erica som också är blonda haha
 
På tisdagen sprang vi intervaller på brottningen, äntligen något jag kunde glänsa i! Susade förbi hela gänget ;) Coacherna tittade på varandra och skakade på huvudet och sa: "She doesn't even break a sweat". Så det var kul! Snackade med Mark efter löpningen och sedan med Joanna, Nayeli och Emily i omklädningsrummet. De är väldigt schyssta hela bunten i laget så trivs redan väldigt bra!
Vi fick vårt första riktiga report card (dvs betyg) också, har lyckats kamma ihop ett A i alla ämnen, utan vidare ansträngning om jag ska vara ärlig... om skolan bara var så hemma i Sverige!
Snackade med Jailene under kören, är alltid kul. Hon är väldigt laid back och enkel att snacka med. Vi har redan börjat på julsångerna i kören föresten, de låter inte som julsånger men de är bättre än de förra sångerna vi höll på med i alla fall. På government hade vi en as sur vikarie så vi snackade bara, standard.
 
Idag körde vi squats på brottningen, lyckades i alla fall köra 90 pounds (40.8 kg) så det var ju bättre än armarna. Har ju lite mer benmuskler om man säger så. Är jättekul med tyngder, när jag kommer hem igen tänker jag definitivt börja med tyngdlyftning på gymmet. På lunchen intervjuade jag Joseph och en tjej som heter Tori för skoltidningen om simmning. Vet i princip inget om simmning så lärde mig ju lite nytt. 
Vi hade en vikarie på govenment idag igen, denna var mycket roligare. När hon fick veta att jag och Maja var från Sverige blev hon väldigt pratglad och frågade massor. Hela vår governmentklass är väldigt fascinerade av landet lagom. Är faktiskt en av mina favoritklasser, mest för att jag har Maja, Patience och Shakayla och för att läraren är otroligt chill och schysst.
jag och justin igen, han är otroligt rolig, gör mina forensic science lektioner hahah
 
Har också druckit kopiösa mängder vatten idag, närmare 10 flaskor tror jag? Hade nämnligen ett hydrationtest för brottningen idag. Så när Patricia kom hem skjutsade hon mig till ett annat High School där testet skulle äga rum. Hittade först inte dit men sen hamnade vi äntligen rätt. Hittade folk jag kände också, som Bryce, Erica, Joanna och Piper. Testet bestod basically av att man kissade i en kopp, och sen kollade de om det var ljust nog, och sen fick man väga sig, och sedan mätte de ens fettprocent på armar och rygg. Blev godkänd så det var ju bra!
I väntan på att bli vägd drev jag med Caleb. Han är troligen den bästa brottaren i laget, han är jätteschysst och dubbelt så stor som mig. Han är väldigt rolig i alla fall, förra veckan när vi pratade om att brottning inte var så vanligt i Sverige sa han att han skulle komma till Sverige, och gå ner till min weightclass (det vill säga droppa 100 pounds) och så skulle vi visa att brottning är den bästa sporten någonsin. Haha sure thing dude.
 
Helgen närmar sig, och imorgon är det torsdag vilket är min favoritdag! Hoppas ni alla mår bra, kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se