Thanksgiving

Hej på er, nu har jag upplevt min första thanksgiving!
 
Tänkte uppdatera er om onsdagen först dock, hade helt glömt att sätta mitt alarm så morgonmänniska som jag egentligen är blev jag mycket irriterad på mig själv när jag vaknar och inser att klockan är halv tio redan. Oh well, nothing to do about it, jag gick i alla fall ut och sprang 11 km igen, och sen på eftermiddagen åkte vi till The Woodlands Mall för jag behövde köpa lite vinterkläder, hittade några saker som jag kan visa er senare! Sen åkte vi hem och tog det lugnt, åt middag och så och sen vid halv nio tiden träffade jag en kompis som heter Daniel och hans kompis Chris, vi åkte till Tutti Frutti och åt frozen yoghurt och bara snackade! Var jätte trevligt :)
 
Igår, thanksgiving alltså, gjorde jag svenska pannkakor till familjen till frukost.
Sen var min värdmamma jättesnäll och tog med mig till Whole Foods eftersom jag hade önskat det, så jag plockade på mig lite hälsosammare sötsaker och andra grejer till mig själv. Älskar den affären så mycket, skulle kunna spendera timmar där inne!
köpte mörkchokladdoppade kringlor med pepparmintssmak, sesamsticks, nyttiga rawkakor, två mörk choklad, mörk choklad peanutbutter cups (jag som brukade älska reesee's är i heaven), quinoapasta, två nyttiga bars och sen köpte jag också frysta blåbär, fryst svamp och fryst pumpa.
 
Strax efter ett skjutsades jag till Maja, för det var där jag firade thanksgiving!
Jag och Maja snackade bara ett tag, och sedan bakade vi kladdkaka och hjälpte hennes värdmamma med att duka och lite annat smått och gått, och hon stack åt oss mat att prova lite titt som tätt.
Sen började deras släktingar komma och vi blev totalt 11 stycken: Jag, Maja, Kolby, Majas värdmamma Kari, hennes värdpappa Dex, Karis syster, hennes son Andy som går på college, Karis pappa, Dex föräldrar och Ian som är nån form av kusin, haha.
Vi åt massor av mat, jag tyckte det var jättegott med allting! Det enda jag inte tyckte så mycket om var stuffing, det kändes mest bara som en konstig massa. Sen åt alla efterrätt utom jag då och jag och Maja drack tusen koppar av te, och vi umgicks bara med alla och hade det mysigt!
all the food: Turkey, spinach dip, guacamole, chips, bread, green bean casserole, corn casserole, sweet potato casserole, mashed potatoes with bacon and cheese, pecan pie, kladdkaka, pumpkin pie, salad, cranberry sauce, gravy, stuffing and toasted hawaiianrolls with honeybutter
 
Sen spelade jag, Maja, Andy och Kari ett spel som jag inte kommer ihåg vad det heter, jag var urusel på det i alla fall men det var kul. Det roligaste var att vi sedan spelade kort, kommer inte heller ihåg vad det kortspelet heter men det var så roligt! Jag och Kolby var i lag mot Kari och Maja, och Andy hjälpte mig och Maja eftersom vi aldrig hade spelat förut. Vi har ett internskämt nu att jag och Kolby ska gifta oss så att jag kan stanna i USA, han ska ju bli president av detta land och jag ska ju bli superkänd sångerska så vi kommer vara stenrika hahaha. Nejmen vi drev om det hela spelet, vårt lagnamn var Mr and Mrs och varenda gång någon av oss gjorde ett bra drag sa vi "Good job baby".
Nejmen det var ett jättekul kortspel, jag och Kolby vann första omgången och vi var sååå nära andra omgången också men vi missade tyvärr sista draget. Klockan var typ ett när vi slutade spela och då gick vi och gjorde i ordning oss och sen kollade jag, Maja och Kolby på tredje Harry Potter filmen. Maja somnade dock efter 10 minuter och jag var typ på väg att somna hela tiden också men Kolby knuffade på mig hela tiden och tvingade mig att vara vaken. Tillslut slocknade vi alla tre i soffan dock, men mitt i natten vaknade Maja och så gick vi och sov i sängen istället.
 
Vaknade vi halv elva idag, seg i skallen var man då!! Efter många om och men lyckades vi ta oss ur sängen och Kari fixade världens frukost/lunch till oss, våfflor, bacon, och scrambled eggs. Så himla gott! Var riktigt mysigt under morgonen för vi satt i köket och bara chillade och snackade.
 
Patricia och Naomi hämtade upp mig vid halv två, och så åkte vi en snabbis till Krogers för att köpa lite grejer och sedan när jag kom hem sprang jag igen, blev drygt 8 km idag. Sen dess har jag faktiskt bara tagit det lugnt, ätit och skrivit med folk. Nu ska vi nog kolla på nån film tror jag!
 
Hade en superrolig thanksgiving, är så extremt tacksam för allt jag har och allt jag har fått uppleva!
 
Kramar

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se