Thanksgiving Lunch, Movies & The Mall

Hej på er!
 
De tre senaste dagarna på mitt lov har varit riktigt bra!!
 
I söndags åkte vi till kyrkan (vilket jag älskar), och sedan åt vi av deras thanksgiving lunch som de hade där! Var jätte gott, det bästa var sötpotatis gratinerad med pecannötter, bästa jag ätit på länge! Sprang också in i Nayeli vilket var kul, hade ingen aning om att hon gick i samma kyrka som jag, men tydligen går hon på de spanska gudstjänsterna så det är därför jag inte sett henne förut! Smakade också på cornbread som var riktigt gott det med!
På eftermiddagen åkte vi och handlade mat, och jag skypade med mina föräldrar och sen åt vi tacos till middag. Vid 7 kom Maja och vi hängde hemma hos oss, umgicks med min kära värdsyster bland annat fram tills 8.20 någon gång. Då kom Francisco och hämtade upp oss, och så hämtade vi Majas kompis Jorge och sen åkte vi och hyrde en film. Träffade Caleb där, my fave! Han och jag har nu gjort upp en plan att om inte jag kan flytta in hos honom och gömma mig där så följer han med mig till Sverige istället haha. Nejmen han är verkligen en av mina bra vänner!!
 
Sen åkte jag, Maja, Francisco och Jorge hem till Francisco och så umgicks vi, kollade på film och åt popcorn, hade det allmänt mys helt enkelt! Francisco är också en sån himla gullig vän, tycker om alla här så mycket! Det blev svinkallt dock på kvällen, vädret på söndagen var inte mysigt. 2 grader var det när vi blev hemskjutsade, som tur var fick jag låna hans jacka för jag har ingen. Har bara sommarkläder just fortfarande, borde packat mer tjocktröjor för jag fryser hela tiden nu.
 
Maja sov över, så på förmiddagen tog vi det bara lugnt och snackade. Min värdmamma gjorde en breakfast casserole till frulle, bestående av ost, korv, hashbrowns och ägg. Så smart att göra sånt, vi borde göra det mer i Sverige också! Maja åkte hem vid 12 tiden och då gick jag ut och sprang min 11km runda. Facetimade med Maja typ två gånger under eftermiddagen/kvällen och sen skypade jag med mina päron där hemma igen. På kvällen kollade jag, Juergen och Patricia på Insidious vilket är en skräckfilm som var riktigt bra!!
 
Imorse hade jag brottningsträning, var förvånadsvärt få där! De som var där lärde mig en lek som heter duck or goose som vi lekte innan träningen började, det är bara ett sånt där tidsfördriv ni vet. Jag gjorde fel i början och då sa Piper "It's okay, she is foreign". Standard att skylla på det! Brottades med Bailey och Erica idag, vi var ojämna så vi fick vara tre. Kul var det i alla fall! Efter träningen pratade skämtade jag runt lite med Caleb och Cole som båda högg in på sin chick-fil-a efter passet. Om jag känner de två rätt kommer de behöva svälta i början av nästa vecka för att klara viktklassen, för under detta lov kommer de inte bry sig. 
Efter det pratade jag med Lia och lärde känna henne mer medan vi båda väntade på våra skjutsar!
 
Vid kvart i ett kom Jordan och hämtade upp mig och så åkte vi till the mall. Hon skulle jobba vid 4 så vi hann bara gå och lukta på allting i Bath&Bodyworks och äta lunch (och typ äta alla smakprover av mat som fanns, yum) men det var jättemysigt, vi har försökt få till att göra något så länge och hon är verkligen världens gulligaste! Vi pratade om allt möjligt och hade jätte roligt! Åt asiatiskt till lunch förresten, så himlans gott. Räkor, champinjoner, kål, broccoli och stekt ris. Yum!!
me and jordan!
 
När jag kom hem spelade jag UNO med familjen och sen spelade jag, Juergen och Naomi basket ett tag innan jag lagade middag!
look at our cute doggies!! We renamed Sonny to Grumpy instead, more fitting, right?
 
Gud vad jag har saknat att lägga ner tid på att laga mat, när jag gör mat för skolan gör jag ju bara enkla grejer. Men nu tog jag min tid och fixade köttbullar med potatismos och brunsås! Min värdfamilj verkade tycka om det så det gjorde mig jätteglad!
Nu under kvällen har jag smsat och snapchattat med massa folk och så kollade vi på We're the Millers, otroligt rolig film!!
 
Nu är jag supertrött så ska sova. 
 
Kram på er!!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se