School & Talent Show

Hej, förlåt för att det dröjt så med inlägg!
 
Tänkte dela upp de senaste dagarna i två inlägg så att det inte blir så mycket på en gång, så ett inlägg om fredag, lördag och söndag kommer lite senare idag eller imorgon!
 
Så onsdag - vi körde boxsquats på brottningen vilket innebär att man sätter sig ner på en låda med tyngden på. Ganska tufft men kul!
 
Under forensic science pratade jag med John, Andrew och Kelvan igen, och vi har nu skapat ett antal interna skämt som vi håller på med i klassrummet. Jag kan ju säga såhär; John är the most white guy jag någonsin träffat (han spelar baseball, golf, kommer från en rik familj, har världens snobbigaste klädstil, supportar Donald Trump (?!?!?)) medan Kelvan troligen är en av the most black guys (väldigt laid back, har en gettodialekt, kommer från lite fattigare förhållanden, stor familj osv)  jag har träffat. Och nu pratar jag stereotypiskt, inte att alla är så här så please ingen ta illa upp! Kontrasten mellan de två är otroligt underhållande och det är det vi nu baserar våra internskämt på.
 
Under lunchen intervjuade jag Bryce om brottning för the newspaper, och under newspaperlektionen började jag på min text. 
me, shakayla and maja being super attractive
 
Efter skolan var jag tvungen att gå och öva inför talangtävlingen innan jag hann iväg till de sista 45 minuterna av brottningen. Hade ingen lightweight tjej att brottas med så fick köra med Brenice istället. En annan rolig sak som jag aldrig gjort förut är att vi åt frukost till middag på kvällen; pannkakor, ägg och korv. Gott faktiskt!!
 
 
Torsdagen var en superdag! På brottningen körde vi en jätterolig lek, alla skrattade mer än vad vi jobbade. Det gick ut på att man skulle springa down and backs tills coachen ropade en speciell position, som t ex "chicken in the henhouse" eller "Titanic" och då var man tvungen att springa och hitta sin specifika partner och göra den posen, och den som var sist fick köra sit-ups, push-ups och jack knifes osv. 
 
Under matten gjorde vi i princip ingenting, jag och Piper snackade hela lektionen och hon visade mig även bilder och videos från förra årets brottningssäsong vilket var jättekul att se!
 
Under lunchen försökte Bryce och Joseph lura mig att de var syskon, de tog det alldeles för långt alltså. De kom på världens historia och jag ba "You know that I've been to your house right" till Bryce och "And I know you live in my neighbourhood Joseph", men de kom på ursäkter för det också så jag var sååå nära på att tro på det innan Alex kom och gestikulerade att det var bullshit bakom deras ryggar. Joseph och Bryce hade väldigt kul åt mig efteråt när jag utbrast "You almost got me!" skrattandes, kan vi ju säga, hahaha.
 
Under kören fick jag ha en liten privatlektion med en av lärarassistenterna, för tydligen hörs min dialekt när jag sjunger i kör, så jag fick öva på att träna bort det. Kändes lite konstigt men jag förstår det ändå, och det hjälpte ju faktiskt.
 
Brottningsträningen var såå kul, jag brottades än en gång med en tjej som är betydligt tyngre än mig men jag vann överlägset mot henne alla gånger! Var så himla roligt att känna att jag klarade att ta ner någon som är tyngre än mig med hjälp av rätt teknik! Vi fick lära oss en hel del mer komplicerade takedowns också, vilket var förvirrade, men Bryce hjälpte till att coacha lite så efter att han hade visat och förklarat några gånger lyckades jag med de också! Tyckte verkligen att det var så kul eftersom jag känner att jag börjar bli rätt okej nu, jag vet ju liksom alla grunder och allting. Så ja, känns grymt!
 
Efter träningen insisterade Caleb på att jag skulle lyssna på en tysk rappsång, så vi hade ett litet dansparty till tysk rapp. Förstod absolut ingenting av låttexten men jamma kan man ju göra i alla fall. Sedan lärde jag honom, Joanna och Cole massa svenska ord, och självklart ville de veta vad brottning heter så nu går de alla tre runt och säger "brottning" med världens dialekt istället för wrestling. Gulligt är det i alla fall!
lite omgivningsbilder - de första två bilderna är skolan från utsidan och de nedersta bilderna är vägen jag åker med skolbussen varje morgon! 
 
Jag åkte inte hem i mellan talangshowen och träningen, utan gjorde mig i ordning och tog en promenad innan jag gick till Taco Bell för första gången sedan jag kom hit och åt en Chalupa (en vanlig tacos förutom att skalet är ett friterat tunnbröd istället för en friterad tortilla) och åh vad gott det var! Taco Bell är precis lika mumsigt som jag minns det.
Talangshowen började vid 7 och jag var nummer 10 att uppträda. Kändes fantastiskt att stå på scen igen, var så länge sedan ju! Jag sjöng A Thousand Years av Christina Perri vilket är en av mina favoritsånger, och alla viftade med sina ficklampor på sina mobiler och det var så sött! 
 
Här kan ni se videon, ska försöka få upp den på youtube också!
 
Det var många duktiga (men även mindre duktiga...) i talangshowen så jag kom inte på någon plats, men det gjorde ingenting för det var bara kul att få sjunga! När jag kom hem såg jag att massor av mina fina vänner hade lagt ut på sina snapchats när jag sjöng, och Caleb hade lagt ut på sin instagram där han skrev "Proud over my teammate who also happens to be Sweden's best popstar #swedenpride". Tycker så mycket om Caleb, han är min favorit bro alltså. Några andra av mina kompisar kommenterade hans klipp och sen fick jag typ 40 nya följare. Kan bara säga att jag är så tacksam för allt jag har här borta, är så glad att jag har så fina vänner och världens bästa värdfamilj som också kom och lyssnade. Verkligen så himla tacksam.
 
Hade med andra ord två mycket bra dagar, håll utkik efter nästa inlägg som även de inkluderar superdagar.
 
Kram på er så länge!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se