Tournament, Pizzabuffé & Walmart Adventures

Åh vilken bra helg jag har haft!
 
Fredagen började med en iskall morgon, så när jag kom till skolan fick jag en bearhug av Caleb. Och nej, det är inte vad det låter som - bearhug är faktiskt ett wrestlingmove. Men det är som en kram samtidigt efter man har blivit nertagen så det var värmande och välbehövligt denna morgon haha!
På forensic science gjorde vi inget matnyttigt, kollade på filmen Elf bara och snackade!
Under kören var jag glad för vi sjöng riktiga jullåtar, fick världens julkänsla ju!
selfietime
 
Hann inte göra mycket på government innan det var dags att åka till the tournament!
Var superkul som vanligt, älskar allting så obeskrivligt mycket! Som ni märker tar brottningen upp mycket av min tid, men det är verkligen det bästa jag vet här borta, mitt lag, sporten i allmänhet, gemenskapen, precis allt!
 
Mesta delen av tiden satt jag och snackade med Bryce (som ansvarslöst nog missed weight vilket innebär ingen brottning under det tournamentet, och även Tristians flickvän Laine. Hade inte träffat henne förut, men hon är hur gullig som helst! Hon är med i armén och det är det hon tänker göra under 4 år efter high school, supercoolt med tjejer som gör sånt! Sen kollade jag på matcher så klart, och filmade.
random bild på mig och Berenice medan hon gjorde mitt hår
vilket resulterade i detta, hon var uppenbarligen uttråkad haha 
 
 
Gav mina lagkamrater svensk mjölkchoklad föresten, blandade åsikter faktiskt!! De flesta tyckte den var god dock, Bryce och Emerald älskade den! Caleb, Berenice och Israel tyckte att den var okej, och Rico sa att den var jättesöt i jämnförelse med amerikansk choklad (har hört att det ska vara tvärtom?) men sen kunde han inte sluta prata om den så antar att han gillade den i alla fall haha!
 
Hade i alla fall en trevlig kväll som vanligt, kom hem vid midnatt, Joanna skjutsade hem mig!
 
Nästa dag var det upp igen 6.15 för en heldag igen! Även denna dag var superkul såklart! Dock så missade både Mark och Jasmine vikt, vilket ingen av dem har gjort någonsin! Mark var så ledsen, så jag tröstade honom. Han var oavsett superbesviken hela dagen och tröståt så himla mycket, vilket coach sa åt honom att inte göra. Stackare haha!
the moment när både Berenice, Kathy, Haylee och Emerald sover
 
I övrigt såg dagen ut ganska mycket som fredagen. Min älskade pappa är för närvarande i USA, i Florida dock, men han ringde mig i alla fall! Var så himla kul att kunna prata svenska över telefonen med pappa, var så längesedan! Emerald och Emily tyckte jag lät superrolig när jag pratade svenska, de lyssnade på typ hela konversationen och sa efter, haha!
 
Coach sa också till mig att han verkligen uppskattade all hjälp jag har gett honom med filmandet, han sa att han skulle betala tillbaka genom att köpa lunch till mig någon gång så att jag skulle slippa skollunch. Så himla snällt, jag gör ju bara det här för att jag tycker att det är roligt!
 
Haylee kom på 6:e plats, Emily på 5:e och Piper 3:dje plats i sina respektive viktklasser, stolt över dem för att de placed!
 
Efter tävlingarna åkte jag och Haylee till Cici's pizza med Caleb, Bryce, Mark, Tristian och Rico! Åt typ 10 bitar av pizza, så himla gott! Alla här pratar om Mac'n'Cheese pizzan, vilket jag provade, och jag vet att det låter vidrigt men det var riktigt gott faktiskt! Killarna åt även upp alla cinnamon rolls buffen hade, faschinerande hur mycket tonårskillar kan få i sig alltså. Var i alla fall en middag med massor av skratt! Mark åkte hem efter ett tag men resten av oss stod och bara hängde ute i kylan, tills Caleb såg hur mycket jag frös så han kom och gav mig en kram och sa "Sweden is cold, let's get in to the car". Så vi alla satt ihopträngda och snackade inne i Caleb's bil.
 
Föresten är jag nästan garranterad ett citizenship här borta nu om några år, för Kolby ska ju ha mig som sin president's wife, och Caleb tänker ha mig som sin swedish wife och även Bryce säger nu att vi ska gifta oss så ja, ser ut som jag kommer ha tre amerikanska husbands, hahaha.
 
Tillslut bestämde sig jag, Bryce, Rico och Tristian för att åka hem till Bryce där vi bara hängde, snackade, spelade COD och spelade pingis. Homeboys haha <3
En grej jag tycker är riktigt mysigt och trevligt med USA är att när man går hem till kompisar är det väldigt viktigt att hälsa på folks föräldrar. Så jag träffade Bryce's föräldrar, som var jätte trevliga, och de frågade massor om Sverige. 
 
Vid elva tiden blev vi uttråkade och hoppade in i Bryce car och åkte planlöst runt i Conroe tills vi gick in i Walmart där vi körde race med vagnar och gick runt i affären och var allmänt löjliga. Blandar in oss med Walmart folket haha, man ser alltid de konstiga människorna på Walmart.
Hade så himla roligt i alla fall, toppenkväll!
 
Imorse var jag riktigt trött, har inte direkt hunnit sova mycket de senaste dagarna men det tar vi igen ikväll!
church today, christmaaaas
 
Idag har vi varit i kyrkan som var riktigt fint juldekorerad och handlat mat, sedan har jag skypat med mamma, Clara, och mormor. De är saknade!!
Ikväll blir det middag och sen ska vi dekorera för julen, supermysigt!
 
Min vecka kommer vara fullspäckad - på tisdag har jag körkonsert vilket är en majorgrade, på onsdag vill jag verkligen försöka gå till youth group för att jag har inte varit där på 4 veckor, torsdag ska jag få brottas igen under en tävling, fredag måste jag sjunga christmas carols med kören för betlehem city (en grej där bilar får åka igenom och så har de massa fin belysning osv) och lördag är det brottning igen. Living the busy life helt enkelt, men älskar det!
 
Kram på er!!
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se