My first wrestling match

Hej alla! :)
 
Gårdagen börjades med att ligga i brottningsrummet och vila med en sovandes Caleb på mig. Morgonmys haha!
Efter det körde vi squats inne i the weight room!
På engelskan fick vi kolla på The Great Gatsby, dock versionen från 2000. Ville ju ha den med DiCaprio ju så man kunde få lite ögongodis!!
På newspaper gjorde vi absolut ingenting, Kyndal tyckte det var kul att kolla upp svenska snabbtmatskedjor (vilket knappt existerar). Visade dem MAX, Sibylla, svensk kebab och svensk pizza (typ bananpizza eller kebabpizzan). Blandade åsikter om de grejerna haha! Sen kritiserade vi olika kändisar Golden Globe klänningar. Så väldigt slö lektion helt enkelt, kul hade vi i alla fall!
shakayla took a sneaky pic of me during government, i was like i'm not posing i swear
 
Direkt efter skolan gick jag ner till brottningsrummet och fick min officiella uniform vilket inkluderar en singlet, en tröja, en jacka, byxor, headgear, hårnät samt en ryggsäck. Kände mig verkligen som en riktig brottare i den utstyrseln. Byxorna och jackan är mitt liv från och med nu för de är så varma och bekväma. Me like.
När vi kom dit fick vi göra alla vanliga rutiner som weight-ins och grejer. Sen högg vi alla in på olika saker att äta för dagen för en match får man inte äta eller dricka någonting 8 timmar före så som vanligt höll alla på att svälta.
 
Vårt lag var riktigt bra i alla matcher faktiskt, är stolt över alla mina kompisar! Jag var nervös som sjutton dock. Hade lite halvt panik då jag fick veta att tjejen jag skulle brottas mot var State Qualifier förra året, vilket är det högsta man kan gå så självklart visste jag då att jag skulle förlora. Coach sa att jag inte behövde om det gjorde mig obekväm, men jag kände ändå att det var bättre att testa nu när jag hade chansen.
 
Måste bara få uttrycka igen hur mycket jag tycker om mina vänner i brottningen. Alla förstod ju att jag var nervös såklart, för jag var inte så bra på att gömma det direkt. Emerald och Emily gav mig kramar, och jag fick ett pepptalk av Erica som sa att hon var superstolt över att jag skulle ha min första match och sen fick jag världens teknikpeptalk av Piper. Jag halvt skakade kan jag säga haha, Bryce försökte få mig att slappna av och sa att det skulle gå bra, och sen fick jag en välbehövd kram.
 
När det väl var min tur gick jag ut där i min extremt fula singlet och extremt fula headgear med hårnätet, medan min squad hejade på mig. Tjejen tog en doublelegshot efter i princip 5 sekunder vilket jag inte var beredd på och vips så var jag på marken. Kämpade på och försökte komma loss i typ en minut innan hon blev förklarad vinnare.
 
Jag gick av mattan skrattandes åt mig själv.
 
Tro mig, jag var inte besviken, jag hade förväntat mig det från början. Det var en bra upplevelse och förhoppningsvis kommer jag tillslut att lyckas vinna matcher också!
Resten av kvällen hängde vi bara och hade allmänt kul tills duellen var över, mys!
 
Idag körde vi body weight exercises på brottningen, något som jag faktiskt är bra på efter all pilates.
På engelskan kollade vi klart på Gatsby, den nya versionen är betydligt bättre!
Åt för första gången skolans lunch idag, det blev taquitos. De var inte för hemska men absolut inte gott alltså, så det var nog min första och sista gång.
 
På kören sjöng vi bara igenom två låtar jättesnabbt och sen fick vi fritid så snackade med Jailene.
I government har vi fått ett nytt projekt som jag blev klar med redan denna lektion så känns skönt att ha det överstökat!
 
Brottningsträningen började förfärligt, vi hade inte rengjort mattan i tid så som straff fick vi köra massor av down and backs på tid. Skojar inte när jag säger att jag fick blodsmak i munnen.
Sen pågick träningen som vanligt, körde med Bailey idag!
 
Imorgon och på lördag har vi ett tournament igen, jag brottas antagligen inte dock, är endast back-up. Men älskar ju att åka med i alla fall så det blir superkul!
 
Vi hörs till helgen, kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se