Houston & Pigs

Hej alla! :)
I lördags var det min värdpappas jobbs jullunch! Så vi åkte till Houston redan vid 10 tiden. Lunchen var på en finare restaurang och maten var jättegod!
this was what the food looked like, not my cheesecake though but it's pretty!!
 
Alla barn/ungdomar fick presentkort som en julklapp vilket var otroligt generöst, $25 dollar på Target och sedan på en spelhall. Mycket vänligt verkligen! 
Efter lunchen åkte vi till The Galleria, vilket är den stora shoppinggallerian i Houston. Den var extremt enorm och hade i princip alla affärer, både dyra märken och vanliga. H&M fanns bland annat, sweden power haha! Jag köpte lite grejer från Bath&Bodyworks men vi var inte i gallerian så länge för det var lite överväldigande och massor med folk men det är ändå kul att ha sett!!
På vägen hem stannade vi på Target där jag spenderade mitt presentkort på ringar, typiskt Julia.
Resten av kvällen chillade vi och jag kollade på The Holiday, mysig "jul"film!
 
Igår provade jag en ny frukost som var såå god; quinoagröt! Pinterest är min bästa vän ni vet ;)
quinoagröt med äpple, kanel, pecannötter och honung
 
Sen tog jag en löptur på en mil. Skypade med min älskade lilla syster efter det och sen joinade mina älskade föräldrar. Alltid underbart att prata med dem, även om det är lite jobbigt just nu också pga min extrema saknad efter dem. Det är väl för att det är jul antar jag!
Sedan åkte jag, Naomi och Patricia med Grumpy och Chica till en djuraffär för att ta en bild med tomten och hundarna, gulligt ju!!
På eftermiddagen kollade jag på en annan julinspirerad film, The Family Stone. Också ganska bra!
Sedan åt vi middag och efter det åkte vi och handlade mat.
 
Vid 9 imorse hämtade min kompis Daniel upp mig.
Han och hans föräldrar skulle flytta på sina grisar och han frågade om jag ville komma. Så jag tänkte, varför inte prova på att vara lite country också när jag väl kan. Daniel är världens amerikanska country farmer boy. Han är trevlig sålänge han inte pratar om religion, för det är något han övergör om ni förstår vad jag menar. 
Grisar är väl inte riktigt min grej, vad vi gjorde var att mata dem och försöka få in dem i en vagn eftersom de skulle transporteras, men jag hade trevligt i alla fall, vi fick ta en liten roadtrip på drygt en timme för att släppa av dem, så det var rätt så kul att åka i en truck och lyssna på countrymusik.
Vi stannade för lunch på ett litet häftigt ställe längs vägen där jag åt en BLT (Bacon Lettuce Tomato) sandwich som var god.
 
Jag kom hem strax efter 3 och då dammsög jag övervåningen, och sen gjorde jag och Naomi en jättegod dip, buffalo-ranchchicken dip tror jag den heter? Den består helt enkelt av cream cheese, buffalosås, ranchsås, grönmögelost och kyckling. Rekommenderas!!
Sen sprang jag 9km och när jag kom hem åt vi dippen och sen gjorde jag och Naomi eggnog (jag gjorde min med stevia vilket fungerar utmärkt!!) som jag strax ska avnjuta!
I övrigt har jag bara städat mitt rum riktigt ordentligt och ätit middag.
 
Kram på er alla!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se