Finals week

Hej där!
Känner att jag bara blir sämre och sämre på att lägga upp inlägg. Menmen, åtminstone 2 i veckan får ni ju i alla fall.
Denna skolvecka har inte varit särskilt produktiv. 
this is all the doors in the language hallway which have been decorated, loving it!
 
På måndagen gjorde jag i princip ingenting hela dagen, jag var klar med alla projekt och sådant som jag hade så jag satt och snackade med folk eller lyssnade på musik hela lektionen. 
Efter skolan hjälpte jag till med brottningstävlingarna för JV. Hängde med alla mina faves, Caleb, Bryce, Joanna, Haylee, Tristian och Mark. Jag, Joanna och Haylee skötte ett av borden tillsammans och hade superkul! Vi har nu bestämt att vi ska starta företag ihop och vara nutritionists and personal trainers. Det ni!
Var där större delen av kvällen med och sen fick jag skjuts av Caleb hem, vi lyssnade på så hög musik att hela bilen skakade, älskar sånt! Håller fortfarande på att lära honom svenska och han blir faktiskt bättre och bättre!
 
Tisdag var yttligare en vanlig dag där inte mycket produktivt skedde, vi satte tillbaka mattan i brottningsrummet på brottningen. Jag gjorde inte mycket dock, drev mest runt med Bryce. Mattorna är riktigt tunga också så jag hade väl inte muskler för att hjälpa till heller, haha... :(
Vi kollade på Elf under forensic science, så det var också chill.
Annars - inte mycket på hela dagen, fram tills 7th period eftersom det var vår första final i Government. Gick rätt så bra tror jag. Är jätteledsen för att det var min sista lektion med Mr Cummings, han är favoritläraren ju! Och det var också min sista lektion med Maja med för hon ska ha track nästa termin. 
Har inte berättat för er men jag bytte Teen Leadership mot Health istället. Så gick från kör till teen leadership till health, haha. Känner att Health kan passa mig, är så himla intresserad av sådant så tror det kommer bli bra! Om inte tar jag nog teen leadership i alla fall, min counselor låter mig nog byta om jag inte gillar det!
Efter skolan var det brottningsträning som vanligt, körde med Bailey och Emerald!
 
Onsdag var en himla bra dag, startades med "party" på kören vilket innebär att alla tar med sig mat/snacks/dessert och så äter man och chillar, basically.
Hängde med Jailene hela lektionen och blev även lärd några brazilian jujutsu moves av Amanda, så det var ändå en bra sista körlektion. Vi hade musik på också så stereotypiskt nog började de mörkhyade tjejerna dansa till all rapmusik och alla hispanics (mexikaner osv) började dansa till all spansk musik. Och jag var helt lost, kan ju verkligen inte dansa.
jailene and I
 
Efter det hade vi finals i newspaper, eller finals och finals, vi pratade bara och kollade på videos. Miss Gold hade bakat gingerbread cookies vilket jag trodde skulle vara pepparkakor, men icke sa nicke, de var tjocka och degiga!
Pepparkakor som vi har hemma existerar knappt och om de gör det heter de gingersnaps istället, märkligt. Som vanligt dekorerade jag typ alla kakor för det är superkul men jag äter dem inte ju så det är världens waste, haha.
 
Efter skolan åkte jag, Maja och Kolby till ett BBQ ställe som heter Manny's, tydligen Kolbys favoritställe, och det var sååå gott! Åt den största bakade potatisen jag någonsin sett med bbq pork, gräddfil, ost, och gräslök. Extremt smaskigt var det, satte i princip i mig hela den enorma potatisen haha!
my food, you can see that huge potato haha, and then kolbys food, superamerican with ribs and onionrings 
 
Sen åkte vi hem till dem och jag och Maja bakade kladdkaka eftersom hon skulle ha det till sitt party i teen leadership. Sen följde vi med Kolby till frisören, och på vägen hem stannade vi på Krogers för att köpa jordnötssmör och white girls som vi är passade vi på att köpa starbucks. Drack min efterlängtade gingerbreadlatte, favorit!
Sen åkte vi hem och bakade lite till, snickerskakor blev det. Vid halv sex kom Majas värdmamma Kari och hämtade upp oss och så åkte vi och åt på Texas Roadhouse! Också så himla gott! Och innan fick man supergoda bröd med kanelsmör, alltså heaven!
Jag och Kolby har fortsatt vårt internskämt om att vi är gifta (som ni kan se), skämtet har egentligen gått alldeles för långt men det är för roligt för att sluta hahah. Kallar honom husband och han kallar mig wifey eller babe så ni hör ju hur seriöst vi tar det.
Sen åkte vi förbi Hobby Lobby och köpte lite crafts för att Kari ska göra en julkrans, det var julsaker överallt i affären och jag kände mig som ett litet barn, älskar allt som har med jul att göra ju.
christmas things everywhere
 
Hade en jätterolig och mysig dag helt enkelt!
sunset
 
Igår hade jag finals i matte och engelska, båda var väldigt enkla. Efter det hade jag brottningsträning igen, vi körde i princip bara live och jag och Bailey var tillsammans som vanligt. Efter det hann jag ha en myshög med Cole, Nick och Joanna, kramas med en svettig Caleb och snacka med Emily innan Bryce körde hem mig. Som vanligt lyssnade vi på countrymusik (Sam Hunt för att vara exakt, Bryces stora kärlek) och drev runt. Han vägrar låta mig ge honom gasmoney så jag gav honom svensk choklad eftersom han blev kär i Marabou när han smakade. Jag hade redan innan lovat honom att han skulle få en hel kaka i julklapp så jag höll mitt löfte och gav honom också kexchoklad att prova med så vi får väl se vad han tycker om det. Han gav ifrån sig ett glädjetjut, kramade mig och sa I love you tusen gånger. The things chocolate do to people.
 
Insåg sedan att jag var utelåst för vår dörrkod fungerade inte, satt ute i ett timme men det löste sig och jag kom tillslut in. Efter det åt jag lunch, körde magträning, sprang 15km och på kvällen gick vi och lyssnade på Naomis orkesterkonsert!
 
Idag var sista dagen. Hade finals i Forensic Science imorse vilket var superkul, själva testet gick nog helt okej, gissade mig igenom det mesta dock. Det roliga var att vi sedan hade ett party vilket innebär food vilket var grymt! Andrew hade varit superambitiös och gjort chicken alfredo vilket var väldigt gott, och John och Yvonne hade köpt en stor tray med chicken nuggets från chick-fil-a så vi hade ju världens party med chips och sen sötsaker med utöver det! Bra frulle helt enkelt, nejmen egentligen är det fy för att äta sånt på morgonen menmen.
I övrigt kollade vi på Elf, tills Whitney och Andrew bestämde sig för att John skulle fria till mig. Enligt de två har han världens crush på mig tydligen, vet inte vad jag ska tro om det men det var riktigt kul för vi gick all in för det, han gick ner på ett knä och allt och satte på en ring på mitt finger hahaha. Detta ligger nu ute på i princip allas snapchat dessutom. Sen hade vi lite storytime ett tag.
to left you can see Andrews alfredo, he brought this huge thing and we almost finished it all haha! then in the right picture are John and Andrew, doing pushups with their arms all weird, i mean just look at johns arms right there, hahaha weirdos
 
Forensic Science har verkligen blivit en av mina favoritklasser, har jättekul med alla där inne, speciellt Andrew, John, Vaugn och Kelvan men även Whitney (hon som är gravid) på senaste tiden!
Min andra final för dagen var brottning vilket basically bara var ett vanligt practice, var inte lika kul idag dock för inga lightweights var där så jag fick köra med Jasmine och Joanna som är 20 respektive 30 pounds tyngre än mig så det blir jättesvårt att brottas med dem då.
 
Sen åkte jag hem och har hunnit köra pilates även idag, sen gjorde jag lunch till mig och Naomi, sprang 11km, och sen tittade jag och Naomi på en film som heter Chef, superbra film! Handlade om en kock så det var väldigt mycket mumsig mat, älskar ju sånt. Rekommenderar den till alla andra foodjunkies out there!
 
Jag är nu extremt utmattad, blev ju världens träningsdag idag så nu ska jag bara ta det lugnt. Imorgon ska vi till Houston för att gå på min värdpappas jobbs Christmas Party!
 
Förlåt för långt inlägg men behövde summera veckan ju. Hoppas ni också haft en bra vecka, och får ett bra jullov ni som har det! Kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se