Busy Week

Hej alla, tänkte köra en snabb genomgång om denna händelserika vecka!
julpyntet vi fixade i söndags!
 
I måndags körde vi armar på brottningen, och efter lektionen gick jag med Bryce och Tristian och blev uppdaterad om vad de hade gjort efter de hade skjutsat hem mig.
Hade även en catchup med Rico efter 2nd period om lite viktiga saker haha.
Under engelskan började vi med ett nytt projekt och jag snackade med Josh, var ett tag sedan vi verkligen hann snacka under lektionen så det var kul! Lyckades också spilla ut hela min vattenflaska i min ryggsäck vilket gjorde att jag fick gå runt och bära den som en bebis resten av dagen för att det inte skulle se ut som om jag hade kissat på mig vilket det gjorde om jag hade den på ryggen.
kände mig väldigt vintrig och mysig i måndags, i love my outfit but excuse my face
 
På kören fortsatte vi med julsånger vilket gör mig glad, mycket roligare än de vanliga körsångerna.
Efter skolan tog jag för en gång skull skolbussen hem och körde ett rejält träningspass, 35 minuter mage och sedan 13km löptur. Brottning i all ära, men fy vad jag saknar att springa så mycket som jag gjorde förut. Kände mig så glad och fylld av energi när jag sprang idag, det är verkligen bästa känslan att bara kunna springa utan att ens känna sig trött i över en timme liksom. Underbart!
 
Tisdagen kommer jag inte ihåg så mycket av om jag ska vara ärlig, det enda jag minns är att jag och Erica körde stenhårt under practise, var absolut helt död efteråt! Eftersom jag behövde stanna kvar efter träningen så tog jag mig en promenad till Smoothie King där jag drack en underbart god proteinshake bestående av 100% kakao, mandelmjölk, vaniljyoghurt, 3 olika proteinpulver, vanilj, chili och kanel.
Bästa jag druckit på länge!
 
Sedan var det dags för körkonsert, jag och Jailene satt och snackade i typ en och en halv timme innan, var jättekul! Hon är supersnäll, hon hade sett ett iPhone4 skal på rea och så hade hon köpt det till mig, och så gav hon mig bara det helt random! Jättegulligt verkligen! Hon bjöd även med mig till att följa med henne och hennes familj till hennes farmor i Houston någon dag under lovet för att äta massor av mexikansk mat, vi får väl se om det händer men det skulle i alla fall vara kul!
me and jailene!
 
Själva uppträdandet gick bra med kören, skönt att ha det avklarat!
 
Onsdagen vill jag minnas var en bra dag, körde squats på morgonen som kändes dagen efter... Åt lunch med mina wrestlers den dagen också! Även denna dag körde vi stenhårt på brottningen, det börjar bli riktigt intensivt med de träningarna nu alltså när jag verkligen kan de vanligaste teknikerna. Svinjobbigt är det faktiskt, men kul!
devin, en kille i min engelska klass som har världens roligaste hår! han är väldigt rolig han också haha, hade kul med honom i onsdags under lektionen för vi gjorde ingenting
 
På kvällen åkte jag till kyrkan och fick träffa alla där igen och ha lite tid med Gud, kändes bra!
 
Torsdagen inleddes med en myshög bestående av mig, Caleb, Jasmine och Cole. Standard i brottningen haha!
Forensic Science lektionerna har blivit så mycket roligare sen jag lärde känna alla bättre, John är min nya BFF, älskar honom haha! Som sagt är han the whitest guy ever men han är otroligt rolig. Hade på mig mina warm ups för wrestling eftersom jag skulle tävla på kvällen, och så berättade jag att man kunde bli riktigt uppklådd under matcherna, ibland till och med så att han blöder och han ba "Oh, I could never do that. I just can't deal with blood and all you know... I better just stick with baseball and golf". Som sagt, han gör dessa lektioner för mig.
me and shakayla being ugly during government
 
Annars var det en normal dag, efter skolan var det dags för min andra brottningstävling! Som vanligt har vi superkul tillsammans i laget, skämten vi drar alltså... Oslagbara. Älskar hur alla är så bekväma med varandra också, kanske är ett dåligt exempel men när jag äter en av mina energybars så kommer både Mark, Caleb och Bryce alla och tar en bit av den. Bara sådär, för de vet att jag är okej med det. Så får man ett litet "I love you" som tack haha.
Piper hjälpte mig att värma upp och hon lärde mig lite nya tekniker vilket kändes bra!
Min första match var emot en erfaren brottare så självklart förlorade jag, men jag kämpade faktiskt på bra så denna match var i alla fall längre än den förra veckan! Alla mina lagkamrater var så himla peppande också, får uppmuntrande kommentarer hela tiden. Tycker om dem så himla mycket!
Min andra match gick desto bättre - jag höll faktiskt nästan hela matchen, bara 20 sekunder kvar när hon lyckades "pin" me. Hon var också mindre erfaren vilket kändes skönt, så det var en riktigt rolig match, lyckades till och med få 9 poäng! Jag var besviken efteråt dock för jag vet att jag hade kunnat vinna över henne om jag bara kämpat liiite hårdare, men coach var i alla fall stolt över mig så det kändes bra i alla fall! Emerald sa också att hon var stolt över mig vilket betyder mycket eftersom hon har lärt mig mycket av det jag kan.
Efter tävlingen var jag helt slut, eftersom man inte äter på dagen innan man brottas hade jag extremt låg energi, var supertrött och min hjärna fungerade inte alls. Började bara gråta av utmattning när jag kom hem och gick och la mig i princip direkt.
 
Det tog jag dock igen idag med massor av mat vilket definitivt behövdes! Imorse spelade de All I Want For Christmas Is You, och jag och Bryce dansade och sjöng med jättefalskt haha. Var jätte besviken när de inte spelade mer julsånger under dagen haha! Körde power cleans med Joanna i the weight room för dagens styrketräning. Börjar verkligen känna att jag blir starkare så det är jättekul!
Tycker förresten att det är mycket faschinerande att jag är den bästa eleven i min engelskaklass. Min lärare berättade det för mig, och helt ärligt är jag inte förvånad för ingen i min klass arbetar, någonsin, men i alla fall. Jag är liksom inte ens här ifrån, är ju nästan pinsamt för dem alla. Oh well.
Efter skolan var det dags för träning igen, vi körde bara lätt idag dock. Sen fixade vi inför morgondagens duels som ska hållas hos oss på Conroe High. Vi hade så himla kul medan vi höll på att fixa, olika incidenter inträffade kan vi väl säga. Har aldrig tråkigt med laget alltså!
Sen åkte jag hem, åt pizza, diskade, duschade och nu ska jag chilla och ladda med te, en apelsin och mörk choklad för en heldag imorgon! Kanske ska brottas imorgon, oklart just nu men annars ska jag bara hjälpa till!
 
Har haft en superupptagen vecka, och har varit så trött men haft så kul så det är värt det!
Hoppas allt är bra med er, kramisar!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se