Girls Trip To Galveston

Hej, har haft en superhelg!
 
Fredag morgon körde vi squats, och jag satte nytt personbästa! Ökade med 5 pounds så nu är jag på 115 pounds (52.2kg) och med mina pinnar till ben är jag väldigt nöjd över det. Tänker försöka öka ännu mer så att jag i alla fall kan göra 120 innan jag åker hem. Gjorde min morgon!
 
Under 2nd period kollade vi på äcklig video om likmaskar och så pratade jag med de vanliga. AJ tyckte att jag skulle gå med i vattenpolo (vilket han spelar), men jag ba "What's the point when there is only three weeks left of school?" Och han svarade då "Oh, I forgot that you're gonna leave. Julia, why do have to leave? Who am I going to mess around with now? Everyone else takes it too seriously". Hahah jo, europer klarar av sarkasm bättre än amerikaner har jag lärt mig. Älskar AJ, kommer sakna alla forensic science klasser med mina fyra killar haha.
 
Under matten snackade jag massor med Piper vilket var ett bra tag sedan, det är bara massa drama runt den tjejen alltså.
Jag och Maja gick ner till lunchen som vanligt, och Patience satt faktiskt med oss också, men vi åt inte för efter halva newspaper lektionen kom Kari och hämtade upp oss!
lunch at an oldschool american sandwich/hamburger place
 
Vi stannade vid The Academy för att Maja behövde köpa bikini och så åt vi en snabb lunch och köpte Starbucks innan vi åkte ner till Galveston.
 
På sena eftermiddagen när vi kommit fram gick jag och Maja runt på stranden innan vi åt middag vid 6 tiden på en fancy skaldjursrestaurang som heter Gaidos. Jag åt Jumbo Lump Crab Cakes med sparris och det var supergott!
 
Efter middagen gick jag och Maja hem längs snabbpromenaden, jättemysigt men vi var en aning rädda att bli kidnappade haha.
 
Lördag morgon vaknade vi tidigt vid 6 för att se på soluppgången, har aldrig gjort det och det var såå vackert. Definitivt värt det!
 
Vid 8 åkte vi och åt frukost innan vi åkte vidare mot stranden där vi solade och badade under förmiddagen.
Herregud vad jag kände att jag hade saknat att bara ligga och sola, så skönt att bara absorbera solskenet och känna havsbrisen.
happy girl
 
Jättenajs, men tyvärr brände jag mig REJÄLT. Hela framsidan av min kropp är just nu en kräftnyans. Mindre najs, och svider som sjutton.
 
Strax efter ett lämnade vi stranden med ett mellanstopp på Starbucks (seriöst, kommer jag överleva utan detta kaffe? Oklart) och åkte in och kollade lite i gamla centrumet av Galveston.
since basically all of my guy friends here loves cars, i've gotten a bit interested too and this car was WAY TO COOL to not take a picture with
 
Det var väldigt fint och gammeldags, och vi gick bland annat in i en jätte gammal godisaffär där man kunde se hur de gjorde sitt godis och så, var coolt!
my fave
 
Efter en lång dag åkte vi hem till Conroe, vi stannade för att äta asiatisk mat men kom sedan hem vid halv nio.
 
Sov över hos Maja där vi hade det mys som vanligt och åkte hem efter frukost imorse. Superbra helg!
 
Idag är det mors dag i USA, vissa verkar fira det väldigt mycket medan andra inte firar alls, väldigt olika. Idag har jag bara skypat med familjen och fixat för morgondagen, ska åka och handla senare. 
 
Denna vecka händer massor känns det som, det är Majas födelsedag imorgon och på fredag är det äntligen PROM! Kommer nog bli super!!
 
Ha en fin start på veckan så hörs vi,
kram!
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se