Thunderstorms, Cancelled School & Vero's

Hejhej!
 
I måndags vaknade jag som vanligt, och är precis påväg in i badrummet för att fixa i ordning mig när min värdbror säger att skolan är inställd för att det regnade och åskade så mycket. Jahapp, tänkte jag då. Det blev med andra ord en väldigt lång dag hemma. Man blev rekommenderad att inte ens gå utomhus för att det var översvämmning överallt. Så inte mycket hände den dagen, jag körde yoga, städade, gjorde ett armpass, och skypade med mamma. 
 
Tisdag var aningens bättre, dock var skolan inställd IGEN till min stora besvikelse. När jag vaknade där på morgonen och min värdbror sa att skolan var inställd igen så sa jag bara "Shoot me" och gick och la mig igen. Suck.
Vädret var dock bättre idag så sprang en sväng på morgonen innan jag skypade med mormor och morfar, kul! Sen åkte vi till Fiesta (mexikansk mataffär) en sväng och sedan skypade jag med Clara också, mys att snacka med syrran ju!
finaste syster, såååå otroligt saknad
 
Hann även med en kortis med både mamma och pappa, så det blev mycket kontakt med Sverige denna dag.
Annars var det en lugn eftermiddag, körde ett litet magpass också.
 
Vid 6 hämtade Daniel mig och så åkte vi och åt middag på Vero's Italian Kitchen! Vi mötte upp massor av andra där också, bland annat Robert och Jessica som jag redan känner, och sedan Brianna och Colin som går på min skola, och sedan några nya personer, Hannah, Ezra, David och Gunner.
 
Pizzan var supergod, tacka vet jag italiensk stenugnsbakad pizza. Är så himla trött på tjock pepperonipizza nu så ni förstår inte, haha.
Brianna, Colin, David och Hannah lämnade ganska snabbt, men resten av oss satt kvar där och snackade och hade det trevligt. Robert är asrolig och det var även Gunner, så vi hade jätteroligt. När vi väl åkte hem hoppade vi alla in i Daniels truck och hade ashög musik. Efter att vi hade lämnat av Jessica och Ezra blev jag hemkörd och när jag skulle gå ut i bilen tog Gunner över ratten och körde iväg från stackars Daniel som bara hade gått ut bilen för att säga hejdå till mig... haha superkul kväll i alla fall!
danny casually leaning on the car
 
På onsdagen var det ÄNTLIGEN skola igen, till min stora glädje. Morgonen startades med mys med mina wrestlers, och sedan körde vi bänkpress. På forensic science kollade vi på Catch me if you can, och så diskuterade jag om hur de kunde ställa in skolan pga vädret med AJ och John. "Here in America we don't go to school if the weather is bad". Tjena, i Sverige kan man få gå till skolan när det är -20 grader och snöstorm.
På newspaper planerade vi det sista numret, känns konstigt. Man börjar verkligen inse att det inte är långt kvar.
På health gjorde vi inte mycket, jag snackade mest med mina favoriter. Har så kul med dem, haha.
 
Vid halv sex hämtade Bryce och Haylee upp mig för kyrka som vanligt! Hade det jätte trevligt med mina favoriter som vanligt, igår pratade vi om rasism. Vi spelade också biljard och Caleb hade en beatboxing konsert för oss, haha. Supermysig kväll, som alltid!
Caleb and Jarvis had an intense arm wrestling match
 
Torsdag brottades vi på morgonen, och så hade jag kul med mina killar på forensic science. Vi hittar alltid något nytt att diskutera. Engelskan, newspaper och matten var som vanligt, och på health har vi nu äntligen börjat med det avsnitt jag har sett fram emot mest: Nutrition, min stora passion! Ska bli superkul!
På economics snackade jag med min favorit Shakayla och så spelade vi kahoot inför provet imorgon.
sweeter girl is hard to find
 
Man är ju inte direkt supertaggad på helg när man fick två dagar extra i början av veckan, menmen, ska nog hitta på något kul denna helg med!
 
Ha det så bra allihopa, kram 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se