New York dag 3

Hej där! :)
 
Dagen började med frukost som vanligt, toast med banan + frukt och te blev det för min del. Vid 9 hade vi ett flygplansmöte, och då fick vi veta vilken tid vi lämnar hotellet imorgon. Jag åker klockan 9, och vi är en väldigt stor grupp som gör det. Ingen annan svensk dock.
 
Vid tio avgick bussen till Central Park. Precis som de två tidigare dagarna umgicks jag med Karoline hela dagen, vi kommer jätte bra överens och hon är superintressant att prata med! Har blivit bekväm med henne väldigt fort.
När vi kom fram gick vi in till Whole Foods, och alla som känner mig förstår min lycka!! Jag gick runt och bara stirrade på allting typ i en evighet och det var så mycket jag ville köpa och prova men jag kan ju inte ta med mig hur mycket som helst ju. Det var mest meningen att vi skulle köpa lunch där så jag köpte en Asian Salad med cashewnötter, crackers, mandarin, kål, sallad, morötter och en linser och morotsdressing, en bar som kallades Lola bar och kokosvatten att dricka till det. Typisk Julia meal. Jag hoppas hoppas att jag får möjlighet att besöka Whole Foods i Texas också, för jag älskar den affären sååå mycket.
I vilket fall, vi gick till Central Park och åt där, några spelade fotboll, kastade frisbee, solade - chillade helt enkelt. Jag tog en liten fotopromenad runt parken eftersom det var så galet vackert där. Jag kan verkligen inte beskriva hur mycket jag älskar New Yorks miljöer. Allting ser så hemtrevligt ut, och att bara gå där i värmen var så sjukt skönt. Tog typ tusen bilder verkligen haha.
Vid 14 avgick bussen till Jersey Garden Mall för att shoppa. Jag gick med Karoline och vi var i affärer som Forever21, American Eagle Outfitters, Levi's, Bath&Bodyworks, Hollister, Abercrombie... japp, pretty much everywhere. Jag hittade ett par jeans för $45 som jag älskar, de är de första jeansen på länge som verkligen satt perfekt, så de köpte jag (och för första gången här borta fungerade det att betala med mitt kort! Miracle!!) och sen köpte jag ett set med ringar på Forever21. Killen i kassan trodde jag var amerikan och blev jätteförvånad när jag sa att jag var svensk. Han sa typ "Oh my god, your english is very good for a non american" och jag sa bara thank you haha. Det var lite kul, han var supertrevlig. Jag gillar att amerikaner är så nyfikna hela tiden, massor av folk har frågat var vi är ifrån (vi går runt med röda exploriusband runt halsen hela tiden) och de tycker att det är jätteintressant att vi är utbytesstudenter och så. Kul!
Jag åt Capresesallad och bröd till middag innan bussen gick tillbaka till hotellet vid 7. Sen när vi kom hem stack jag och tränade i 1 h, och sen gick jag upp och duschade, åt lite russin och packade ner det jag shoppat. 
 
Det har varit så bra att prata engelska med Karoline. Jag känner mig så bekväm när jag pratar engelska nu eftersom jag gör det hela dagen, och allt kommer liksom så naturligt. Känns superbra nu när jag måste prata engelska hela tiden det kommande året!
 
Imorgon bär det av till värdfamiljen! New York har varit awesome men jag är så taggad på att börja mitt år på riktigt. Det ska bli så kul att äntligen träffa dem!! Så nästa gång är jag i Texas y'all.
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilka roliga dagar du haft!

2015-08-19 @ 07:09:39
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se