Wrestling Pictures & Rodeo

Hej på er!
 
Måndag startades som vanligt med bänkpress. Nu när Emerald är tillbaka är hon min partner i the weight room eftersom vi för det mesta är ganska jämna då vi är the lightweights i laget. Älskar verkligen styrketräningen!
På forensic science gjorde vi en broschyr om droger, jag skrev om morfin. På health kollade vi på en dokumentär om barn med epilepsi som använder marijuana för att inte ha anfall, helt otroligt häftigt faktiskt! Jag är helt emot cannabis annars men i medicinsk väg verkade det ju faktiskt funka. Det ändrade dessa barns liv vilket är fantastiskt.
Efter skolan var det träning som vanligt!
 
Tisdag var vi utomhus på morgonträningen och körde en kombination av styrka och kondition, var kul! Engelska lektionen idag var rejält rolig, jag berättade ju om hur underhållande Mr Evans är, och idag predikade han hela lektionen om att vi skulle ta det lugnt med kärleken och inte leta särskilt mycket utan låta det ta sin tid så att vi slipper slösa massa pengar i framtiden på skilsmässa och liknade. Många brukar äta snacks under denna lektion också och droppade han världens bomb "You know, you all might be beautiful now, but eventually, when you're 40 or so, those oreos will be all over your body and no one will want to marry you. Maybe you can eat what you want now, but it will catch up with you in a few years, I promise you". Ganska offensive egentligen men ingen tog det riktigt på det sättet, de alla bara skrattade åt honom. Han är verkligen en rolig lärare, haha.
På matten hade vi ett prov som var ganska enkelt så tror det gick bra!
Gav en svensk hundralapp till Ms Bryant på economics lektionen, hon samlar nämnligen på pengar från olika delar av världen så hon frågade mig för ett tag sedan om jag hade några svenska pengar och det hade jag ju! Fick 10 dollar för den också haha!
me and berenice
 
Efter skolan tog vi bilder med wrestling laget, alltså åh vad jag älskar dem allihopa, wrestling är by far det bästa jag gjort under detta år.
my entire beloved team for this season, from left upper row; Caleb, Cody, Izeah, Daniel, Nick, Cole, Bryce, Tristan, Rico, middle row from left; Mark, Emerald, Katelyn, Joanna, me, Jessica, Shaterika, Brooke, Emily, lower row from left; Haylee, Berenice, Wyatt, Erica, Piper, Armani, Jasmine and Bailey.
 
Eftersom jag inte kommer vara här nästa år fick jag också ta ett kort med Erica, Caleb och Tristan eftersom de är seniors, så vi alla fyra kommer ju lämna. Efteråt stannade jag och snackade med alla ett tag och så gav Joanna mig skjuts hem!
 
Onsdag var en himla kul men lång dag - boxsquats var det som gällde på wrestling, stavningstest på engelskan (20/25 rätt) samt vikarie på Algebra. Vädret var förfärligt denna dag, regnet öste ner så mina converse blev blöta på en minut igår morse. Gick med andra ord runt med blöta, kalla fötter hela dagen. Försökte lägga in både strumpor och skor i micron under newspaper vilket hjälpte lite grann. På hälsa snackade jag mest med Bryce och efter skolan åkte jag, Maja, Kolby och Sean in till Houston för att gå på rodeo!
Som sagt, vädret var inte på topp men vi gick på carnivalen först i några timmar.
Vi åkte bland annat en "skidlift" och så provade jag en corn dog, inte det bästa jag ätit menmen folk har tjatat i år och dar så det var väl dags för det. På carnivaler har de deep fried everything basically - snickers, cheesecake, reese's, oreos, pecan pie, smör... ja listan kan göras lång, helt sjukt egentligen haha vad folk kommer på!!
corn dog (friterad korv helt enkelt), me and Maja in the rain and all the fried sweets
 
Själva rodeon var kul, gillade inte när de försökte fånga kossor för det kändes som djurplågeri men i övrigt var det riktigt kul och intressant!
didn't get that many good picture but i'll bring my camera when i go on wednesday again!
 
Vi frös dock som sjutton för att det var så himla kallt av regnet och så var vi dygnsura på köpet. I slutet av showen var det en konsert där en countrysångare vid namn Brett Eldredge sjöng, rätt så bra ändå, men bäst av allt var Seans dansmoves och Majas medsjungande fast hon inte kunde låtarna haha.
 
Trötta och hungriga lämnade vi rodeon vid halv elva, vi stannade och åt "frukost" på Denny's och kom hem vid ett tiden. Bara halvt levande, dödströtta och kalla, men det var en toppendag i alla fall!
 
Som ni kanske förstår var jag extremt trött idag - tror att jag var övertrött i morse för jag babblade som sjutton på morgonen och under wrestling perioden men slocknade på bänken efter mitt forensic science prov. På matten fick jag reda på att jag har 99 i average för denna grading period vilket jag är SÅ glad över!! Som sagt, älskar matten här! På newspaper fick vi reda på att vi behöver göra om i princip hela tidningen för att vissa av mina klassisar inte gör vad de ska, så nu måste vi släppa den efter spring break vilket betyder att hela min framsida måste skrivas om till något påskrelaterat istället, så jobbade på det under den lektionen.
me and nate hahaha
 
På health fick vi skriva ett "dödsbrev", ingen aning om vad det heter på svenska egentligen men vi skulle föreställa oss att vi själva hade dött i en olycka som hade med fyllekörning att göra, och så skulle vi skriva om oss själva, våra mål och milstolpar i livet, från våra föräldrars perspektiv. Kändes hemskt ju fy!
Efter skolan tränade jag som vanligt och nu är jag redan DÖDSTRÖTT men ska äta middag och så innan jag går och lägger mig.
 
Nu nästa vecka får vi ju spring break vilket jag är taggad på, hoppas jag hittar på mycket kul saker!
 
Ha en fin helg hörrni, kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se