Duel, Eating Out & Shooting Range

Hello! :)
 
Min lördag var grymt bra måste jag säga. Börjades med brottningsdueller hos Oak Ridge, tyvärr fick jag ingen match men hade så kul ändå! Jag, Joanna, Erica och Bailey pratade massor, bästa tjejerna alltså! Gick inget vidare för laget när det kommer till matcherna generellt, tyvärr.
caleb, haylee, mark and cole wrestling
 
Vi var tillbaka på skolan vid två tiden och sen åkte jag, Bailey, Caleb, Cole, Tristan, Nick, Haylee och Joanna till ett hamburgerställe som heter Five Guys. De kallar sig själva den bästa hamburgerkedjan eftersom deras hamburgare är "handcrafted", och jag måste säga att det var den godaste burgaren jag har ätit sedan jag kom hit. Så fräsch! Och deras pommes var inte heller fel, vi tjejer köpte en large att dela på och den var absolut ENORM. Haylee åt typ upp allihopa dock, haha. Vi alla hade mysigt som vanligt och pladdrade på massvis!
Efter det skjutsade Bailey hem mig och sen chillade jag bara hemma tills 6 tiden då min kompis Daniel hämtade mig.
 
Vi åkte hela vägen till Tomball som är 1 timme bort för att gå på en drive in movie. Jag tyckte det var svincoolt för något sånt har vi ju inte hemma, plus så var det faktiskt på min bucketlist för detta år.
Vi såg Ride Along 2, riktigt rolig komedi! Hade roligt med honom i bilen, vi snackade om allt möjligt. Tror jag nämnt förut att han är väldigt kristen och har väldigt speciella åsikter om vissa saker så när han tar upp sånt sitter jag mest och säger ingenting, men i övrigt är han en urmysig person. Vi jammade som vanligt till countrymusik och jag fick honom även att sätta på lite Taylor Swift musik på högsta volym, haha. Bra dag och bra kväll!
 
Söndag startades med kyrkan, var länge sedan så det var mys! Efter det åkte vi och åt lunch på en restaurang som heter Chili's, var supergott! Åt en lunchcombo bestående av en skål med chili och en Chipotlechickensalad. Mums!
 
Ganska snart efter att vi hade kommit hem föreslog min värdpappa att vi skulle åka till the shooting range, vilket var superspännande att kolla på!
 
at the gunrange
 
När vi kom hem igen hann jag med att skypa med mamma och pappa, och sedan åkte jag och min värdmamma och handlade mat. Sedan facetimade jag med Maja ett tag och kollade på en film som heter Stuck in Love.
 
Idag var det Martin Luther King day här borta, vilket innebar att vi var lediga från skolan. Det är mest en högtid för mörkhyade så vi firade det till exempel inte.
 
Startade dagen med en 16km löptur följt av skype med mormor, morbror Jenz och hans fru Jennie och mina kusiner Carl och Hugo. Har inte pratat med dem sedan jag kom hit så var jättemysigt! De är mycket saknade!!
 
Sedan har jag fixat med massor av nödvändigheter och på eftermiddagen åkte jag, min värdmamma och Juergen och kollade på en skräckfilm som heter The Forest. Tydligen har den fått dåliga omdömen men jag tyckte den var bra! 
 
Annars har jag mest bara ätit och chillat idag haha, taggad för ny vecka!
 
Hoppas ni haft en bra helg och bra måndag, kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se