Barry Center, Swedetime & Cowboychurch

Hej på er, hoppas ni har haft en bra helg!
 
Min fredag började tidigt, halv sex släppte min värdpappa av mig vid skolan för att jag skulle åka med laget till the Barry Center i Houston för att tävla!
 
När vi kom dit var det weight in som vanligt, och sen satt vi alla i laget och hängde och åt. Dagen flöt på, min första match var inte förens vid 4 tiden så det var en väääldigt lång väntan. Jag kollade på andras matcher, snackade med Joanna och Erica, och drev runt med Bryce, Rico, Tristan, Cole och Caleb.
 
Höll på att smsa med Maja under dagen och då försökte Caleb och Cole läsa de svenska smsen, de fattade noll men uttalet var faktiskt inte too bad. Caleb är också dödsseriös om att lära sig svenska, vi hade en liten lektion igår och han sa åt mig att skicka en ordlista till honom på nödvändiga ord haha.
//the big arena//caleb wrestling//piper, tristan, cole, bryce & rico supporting mark//frito pie//rico wrestling//
 
Min första match gick i alla fall väldigt snabbt, jag förlorade på 10 sekunder. Grattis till mig, haha. Var lite småsur på mig själv men fick en kram av Bryce som sa att jag i alla fall gjorde mitt bästa och uppmuntrande ord av Erica och Joanna så kom över det ganska snabbt. Denna turnering var egentligen bara för riktigt erfarna brottare men min coach är så snäll så han lät mig brottas i alla fall, för att han vet att jag alltid kommer till träningarna och gör mitt bästa för att bli bättre, och man får ju ändå erfarenhet av matcher.
 
Under kvällen hängde jag mest med Joanna, Bryce, Rico, Tristan, Caleb, Haylee och Cole, och vi kollade på massor av matcher och bara snackade. Min andra match var runt 8 tiden och den klarade jag mig i alla fall en minut i, så lite improvement, haha.
 
Vi var hemma igen vid elva så det var verkligen en heldag, men en rolig sådan! Är ju grymt tacksam för att jag faktiskt är så bra vän med alla i laget, annars hade ju dessa heldagar varit supertråkiga haha.   
 
På lördagen skypade jag med min stackars mamma som låg hemma i feber, och efter det gick jag ut och sprang en sväng. Vid två tiden plockade Maja och Kolby upp mig för att jag skulle sova där!
faves
 
Vi hade jätte mysigt under kvällen, vi åkte och handlade, åt ost och salami, bakade massor, åt fisktacos, åt lite sötsaker, snackade en massa och läste våra gamla noveller och skrattade en massor åt dem, haha. My favorite guuuurrl.
everything we baked and the cheese platter
 
Imorse åkte vi till cowboykyrkan; en väldigt westerninspirerad kyrka där Majas värdmamma jobbar. Vi stannade för frukost på McDonald's vilket är en upplevelse för sig, att dricka cola till frukost och käka biscuit med bacon, ägg, och ost plus en hashbrown på det känns ju väldigt amerikanskt, haha. I kyrkan lekte vi först med handikappade barn, de var alla så söta!! Sen gick vi på gudstjänsten vilket var riktigt mysigt och bra, älskar ju kyrkan.
//kolby, me, kari and maja//maja and a kid named joe dancing//cowboychurch//
 
Sen åkte vi hem och åt lunch, och sen hängde jag och Maja bara tills vi åkte och handlade lite nödvändigtheter innan de släppte av mig hemma.
found a robot in target that needed a kiss
 
Nu ska vi äta middag snart och jag har fixat allt för imorgon, taggad på skola som vanligt!
 
Hoppas ni alla haft en bra helg för det har i alla fall jag haft!
 
Kramisar

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se