Tough practises, UIL and new hostfamily for Maja

Hej där!
 
De senaste dagarna har varit som de flesta dagar, förutom att Maja har bott här förstås. Det har varit jättekul att ha henne här men nu har hon äntligen fått flytta till en ny familj vilket är så skönt för henne!
 
Både måndagen och tisdagen var extremt jobbiga när det kommer till cross countryn, jag känner mest att jag har ont i hela kroppen när jag springer just nu så det var skönt att bara springa 5 km idag till skillnad från måndagens 13km och gårdagens 11,5km. I övrigt är skolan kul, som vanligt. The Newspaper är i princip klart nu och den kommer ut på fredag! Blir jättekul efter denna månad när vi jobbat så på den!
making halloween diy's in newspaper
 
Annars så har jag pratat med fler nya människor, en av Josh's kompisar som jag träffade en dag kom och pratade med mig i Måndags vid Late Bus, han var så himla faschinerad av Sverige. Var jättekul att prata med honom! 
 
Igår fick jag en liten lapp att jag hade blivit nominerad för UIL. Det är en utvald grupp som tävlar för skolan i olika smarthetstävlingar, basically. Lärarna nominerar sina bästa elever och jag hade blivit nominerad av miss Gold, min newspaper lärare! Superkul tycker jag! Jag träffade Piper på vägen dit så jag snackade en hel del med henne och jag fick träffa hennes kompis Steven också. Vi får se om jag blir utvald till UIL men jag tyckte mest bara att det var en kul grej, blev jätteförvånad igår verkligen! Annars åt jag lunch med Bryce som vanligt idag, övade på USAs nationalsång under kören och babblade med Maja, Patience och Shakayla på government. 
a snapchat Shakayla put out, she is so sweet, love that guurl
 
På skolbussen snackade jag med Alex, har inte sett min busskompis Brandon på ett tag dock! När jag kom hem väntade Maja på mig och vid 4 tiden blev hon upphämtad av sin nya värdfamilj. Det är hennes kompis Kolby som jag berättade om i förra inlägget så jag tror det kommer bli jättebra!
 
Jag tänkte visa er lite bilder som min kompis Chelsea tog under vårt cross country meet i fredags och även bilder på publiken under fotbollsmatchen. :)
me stretching
 our team praying before the meet
more stretching - me, Angelique and Maddy
 GOOO CONROE!!!!
getting ready for start
Gracie, Maddy, Taylor, Hannah, me, Angelique, Sarai, Crystal, Minaha and Iris
 football game!! I'm in the right corner talking to Patience
 me reaching the finnish, going hard as you can see... ;)
taylor, hannah and me
us cheering for conroe, who tragically is not that good of a team
Ikväll blir det youth group som vanligt, vi hörs om ett tag! 
 
Kramis

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se