Sleepover, The cinema and a good monday

Hej, förlåt för att jag inte skrev igår! Hann inte!
 
Min helg blev inte som planerat. Jag vaknade på lördagen, tog en löptur och gjorde mig i ordning för att åka till the mall med mina kompisar - men Jordan, som skulle hämta upp mig, hamnade i en bilolycka så självklart fick vi ställa in det. Hon är inte skadad dock men hon har ingen bil längre om vi säger så.
breakfast for champions, recept ur min älskade löparbok
 
Istället hängde jag med Alex i drygt en timme, vi satt ute i regnet tills det blev för mycket regn. Vädret var hemskt denna helg!!
Sedan pratade jag kort med min familj på skype, innan jag åkte hem till Maja vid 4. Vi chillade där ett tag och sen åkte vi och köpte starbucks, tog chai latte (yum), och sen hängde vi hemma hos henne under kvällen.
 snor majas snap bild hehe
 
Lite senare åkte vi hem till Jack med Kolby och umgicks där, träffade lite nya människor som Carlos, Levi, och Richard men det var även folk som jag träffat förut som Maddie (en annan Maddie, inte den jag brukar umgås med) och Majas kompis Jorge. Hade en riktigt bra kväll som avslutades med att äta hashbrowns på Whataburger. Sen åkte vi hem till Maja och Kolby igen och så sov jag där!
whataburger @ 12:16 am
 
På morgonen snackade vi först bara fram tills att vi försökte få Kolby att vakna för vi var superhungriga och hade ingen frukost, men han sov som en stock så vi gjorde tillslut pannkakor. Var riktigt gott!! Maja har skills när det kommer till att göra pannkakor :D 
pancake skills
 
Efter det chillade vi alla tre i Majas rum och bara snackade, fram tills typ 2 tiden då vi åkte till ett ställe som hade smörgåsar och åt och sedan blev jag hemskjutsad!
turkey and guacamole sandwich
 
När jag kom hem fixade jag lite nödvändiga saker och senare på kvällen åkte jag, Patricia och Juergen och kollade på den nya Paranormal Activity filmen! Var faktiskt den bästa i serien hittills måste jag säga. En sak som jag var väldigt fascinerad över var att man kunde beställa mat inne i bion, som en restaurang! Supercoolt ju!! Jag köpte sötpotatispommes som aldrig kom så tillslut fick jag de gratis, vilket var supersnällt.
 
Hade en bra helg over all!
 
Idag var en bra måndag också, var bara på bra humör idag. Vi körde bänkpress på brottningen och jag med mina pinnarmar kämpar med att ens lyfta själva stången, men Nayeli och en annan tjej jag inte vet vad hon heter hjälpte mig. Kul är det i alla fall!
På engelskan drev jag med Josh och under matten hade vi vikarie så snackade bara med folk hela lektionen. Piper tycker jag ska satsa på state i brottning, vi får väl se om det... Mitt svar var "Jag började precis ju" men hon tyckte att jag skulle gå all in så ja, beror ju på hur bra jag blir. 
Gjorde absolut ingenting förutom att snacka under newspaper heller, för miss Gold var inte där och jag är klar med min artikel för detta nummer. På government kollade vi bara på en svartvit film och jag lovar er att alla förutom jag och Maja sov. Och vi bara låtsades vara intresserade tills vi gav upp och snackade istället.
 
Eftermiddagen har bestått av träning i form av mage och 10,5km löpning. Det enda bra med att vädret är kallare är att det är superskönt löparväder. Nu blir det väl middag snart tror jag och att ta det lugnt!
 
Fick också ett paket från Sverige idag, vilket gjorde mig glad såklart! Mer mörk choklad (yas!!!), nyttig granola och mitt älskade chaite. Även acnemedicin för mitt ansikte gillar tydligen inte detta klimat. Tack så hemskt mycket världens bästa mamma, pappa och Clara, love you!!
 
Hör av mig senare i veckan, massor av kramar!

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se