Wednesday and Thursday

Hej!
 
Tänkte få upp ett inlägg om igår och idag innan jag åker imorgon. 
Igår var det onsdag, vilket innebär squats på morgonen. Squats är det enda jag kan göra med extra vikter haha och jag lyckades i alla fall köra 95 pounds denna gång!
Under forensic science berättade Andrew världens historia om när han blivit hälsoundersökt för att gå med i the army, hela klassen skrattade rejält. Skulle inte vilja göra det om jag var kille alltså... Obekvämt.
Under matten snackade jag bara med Piper, vi pratade killar haha.
Börjar verkligen lära mig att läsa noter nu i kören, men vill fortfarande verkligen byta. Måste kolla med min counselor nästa vecka om hon lyckades fixa in mig i teen leadership.
Under government visade jag och Maja Shakayla hur det ser ut i Sverige, och svensk skolmat och grejer. Mr Cummings berättade också att han hade sett mig med Bryce och Mark på Sonic under tisdagen och frågat sig själv "Is that Julia?". Samtidigt kollade vi på hans bil och undrade vem det var eftersom den hade en Conroe High School parkerings grej på. Var lite roligt att han kände igen mig på håll, som sagt; Favoritlärare.
Innan brottningen ens hade börjat blev jag nerbrottad av Caleb. Trodde jag skulle knäckas, som sagt är han min dubbla vikt. Han var försiktig dock så jag dog inte. Snackade och övade med Bailey som vanligt, och ja det var såklart superkul!
 
På kvällen blev jag skjutsad till kyrkan, youth group var jättemysigt som vanligt. Ska bli så kul till helgen!
 
Idag har varit yttligare en bra dag som även den började med att bli nerbrottad. Det är sånt vi gör under lektionerna, helt plötsligt kan någon bara komma och brotta ner dig från ingenstans. Denna gång var det Bryce men det roliga var att jag sprang efter honom för att få min hämnd och då halkade han på mattan och då kunde jag låtsas att jag tog ner honom, haha. Är ju tyvärr inte tillräckligt stark för att göra det egentligen. Annars körde vi 300 m sprinter nere på banan under lektionen, vilket jag har börjat bli bra på. Är ju långdistansare men 300 meter är ganska perfekt sprintavstånd.
 
I engelskan har vi börjat läsa The Great Gatsby på riktigt nu, är faktiskt kul att läsa för omväxlingens skull.
Vi har fått superkomplicerade miniräknare i matten, har sett att ni svennebananer har likadana. Finns ju tusen olika inställningar, förvirrande ju. Tycker om matte dock och det är nog det jag lärt mig mest i sen jag kom hit.
Lunchen äter jag som vanligt med Maja och hennes kompis Victoria, och så snackar jag också med Daniel från brottarlaget som sitter precis förbi. Kom på att jag aldrig nämner lunchen längre så om ni undrade, nu vet ni.
 
Under newspaper var det storytime, vi har lärt känna varandra så bra där inne för vi berättar personliga grejer hela tiden. Är supermysigt.
På government gjorde vi en review inför testet imorgon (har både prov i Algebra och Government, de är så enkla dock så man behöver inte ens plugga) men det gick snabbt så det blev mest pratande under denna lektion med.
 
Under brottningen var inte Bailey där, vilket gjorde att jag fick brottas med Emerald istället. Hon är visserlingen bara 95 pounds men herregud vad stark hon är. Fick rejält motstånd idag vilket var superbra! Brottades även med Nayeli och Erica så alla de tre lärde mig och peppade mig jättemycket så idag kämpade jag hårt! Var helt slut efter träningen. Coach Horan sa till och med "Good job today!" till mig idag vilket gjorde mig jätteglad. Börjar ju långsamt fatta allt det här med brottning.
 
Bryce gav mig skjuts hem, vår falsksång är oslagbar. Han har bästa musiksmaken så jag kan alla låtar han spelar, så we are totally jamming in the car medan vi snackar.
 
Har i princip packat färdigt nu inför helgen, imorgon är det peprally dag också eftersom det är sista fotbollsmatchen. Supersynd att jag missar den men man kan ju inte få allt.
 
Hoppas er vecka varit lika underbar som min, kramar!

Kommentarer
Postat av: Ajam

den där Rise låter lite som någon du kanske gillar lite eller hur ligger det till? ;)

2015-11-06 @ 04:39:27
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se