The Renaissance Festival & Mockingjay Part 2

Hej där!
 
Nu är det söndagkväll och imorgon är det tillbaka till skolan igen. Jag har haft ett superbra lov men jag är så taggad för skola igen!
 
Igår var jag, Patricia och Naomi på the Renaissance Festival. Var jättekul att se allting, folk som hade klätt ut sig och så, men tyvärr var det förfärligt kallt. Vi klarade bara av att vara där i några timmar men det var ändå värt det, för det var verkligen en upplevelse! Låter bilder tala för denna förmiddag istället för att berätta allt.
 
 
På grund utav kylan åt vi inte där utan vi mötte upp min värdmammas kompis och hennes dotter Andrea som jag har träffat förut på Chuy's, det mexikanska stället där jag var med laget för några veckor sedan.
tortilla soup
 
Älskar deras mat, så himla gott! Var jätte trevligt att umgås med Andrea också, hon är supergullig!
 
 
På kvällen hade jag faktiskt blivit bjuden på dejt av min kompis Daniel, jag var dock väldigt tydlig med att jag inte ville vara mer än kompisar för är inte alls intresserad av honom på det sättet, men han försökte ändå, haha. Vi gick i alla fall och åt på ett ställe som heter Fielding's där alla ingredienser är organiska och allting är naturligt och så vidare. Hans mamma jobbar med sånt och som ni vet älskar jag allt sådant där så det var jättekul att få gå dit! Vi åt kyckling och spenatdipp till förrätt och sen åt jag tryffel och parmesan pommes frites vilket var mycket gott!
Även om jag totalt friendzonade honom hade vi det trevligt och det var kul att umgås som vänner.
Brian, me, Daniel and Gina
 
Efteråt mötte vi upp hans vänner Gina och Brian i köpcentret och så gick vi runt där ett tag tills det stängde, de var också jätte trevliga! 
the pretty christmas lights! super excited for christmas now haha
 
Idag vaknade jag vid halv åtta och gick ut och sprang 7 km och sen vid 11 tiden åkte jag, Patricia och Naomi till the Woodlands och mötte upp Andrea och hennes mamma och så kollade vi på Mockingjay Part 2! Den var grymt bra, Hungergames fan som jag är! Filmen var extremt bra gjord och väldigt lik boken så jag var väldigt nöjd.
När vi kom hem åt vi och sen skypade jag med mina föräldrar, mysigt som vanligt. Sen åkte vi och handlade lite mat och när vi kom hem bakade jag brownies åt Naomi som har ont i magen. Nu håller jag på att förebereda saker för morgondagen!
 
Har varit bra dagar helt enkelt, är supertaggad för denna vecka nu!!
 
Kramis

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se