Conroe

Hej på er!
Tänkte berätta lite om staden Conroe där jag kommer att bo under mitt år.
Conroe ligger då i Texas, ca 6,5 mil norr om Houston (45 min med bil). Det bor ca 60 000 människor i staden vilket kan jämnföras med Karlstad eller Södertälje bland svenska städer, och när det kommer till ytan är den större än Malmö. Det är 7 timmars tidskillnad här i från till Conroe, vilket kan vara bra att veta för er som följer bloggen nu när jag åker haha.
 
Conroe ligger nära en stor sjö, Lake Conroe, där det ordnas olika aktiviteter och är mycket folkliv. Den närmaste shoppingmallen ligger i en stad 20 minuter bort som heter The Woodlands. Det finns som jag har nämnt tidigare de flesta snabbmatsställena och kedjorna runt om i Conroe. Det finns också ett litet "downtown", vilket är en äldre, mysigare del av staden.
downtown
 
Staden ligger i ett område som har heta, fuktiga sommrar och milda/svala vintrar. Just nu är det väldigt varierat väder - väderleksrapporten jag kollar på säger att det är 2 grader där just nu men det ska bli 11 grader senare idag och sedan på lördag ska det bli 23 grader med lägsta temperatur 16 grader, så som sagt, mycket varierat.
 
Kommer ett inlägg om skolan också inom några veckor!
Puss

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se