Welcome December

Hej på er!
 
Idag är det första december, första dagen på min absoluta favoritmånad. Kommer bli konstigt att inte spendera den hemma i Sverige där vi har alla traditioner som advent, lucia, glögg, julbak och liknande. För att inte tala om snön, som jag garranterat inte kommer få se detta år. Det återstår att se hur December kommer vara här i Texas. Julbelysning runt om i Conroe är det i alla fall inget fel på ;)
 
Igår var det tillbaka till skolan efter lovet. Var så himla kul att se alla mina lagkompisar på morgonen! Vi körde ett riktigt tufft armpass så idag har jag svinont i armarna.
 
Under Forensic Science hände lite allt möjligt, jag hade ett dansparty med Vahn och Kelvan, brandlarmet gick (och där ute träffade jag Shakayla och Patience, gissa om man blir glad när Shakayla utbrister "JULIA" och ger mig världens största kram och sen Patience med, love them), och sen berättade Whitney om hennes thanksgiving vilket hade innehållit att hon blev arresterad för något hon inte hade gjort. Sånt kan också hända på thanksgiving tydligen, haha.
 
Resten av lektionerna rullade på som vanligt, på government behövde vi inte göra någonting så vi pladdrade bara, standard.
 
Efter skolan behövde jag gå en halvtimme för körövning, nästa tisdag har vi vår vinterkonsert så vi övar jättemycket just nu.
Sen sprang jag (bokstavligen) till wrestling practise och körde på. Galet kul att vara tillbaka!
 
Imorse brottades vi faktiskt på lektionen, vilket var kul! Jag hade en liten svenskundervisning med Caleb också, hans ordförråd börjar växa haha! Han är faktiskt inte allt för dålig, men brytningen - låter oslagbart, som alla amerikaner som försöker sig på svenska.
 
Under forensic science hade vi storytime igen, denna gång var det John som berättade om hans truck som hade blivit stulen i söndags, med hans baseballgrejer, skolsaker och hans PLÅNBOK (hur kan man lämna sin plånbok ute i bilen obevakat?! Korkat) Tydligen hade de hittat bilen utanför en skola i Spring.och plånboken hade de hittat hos en hemlös kvinna i Houston. Helt sjukt att de hittade grejerna överhuvudtaget.
Annars så bestämde sig John och Andrew att de ska flytta till Sverige, Andrew planerar att gifta sig med en snygg polis och John ville ha en supermodell. Jag sa till dem båda att de skulle lycka till med det, haha.
 
På lunchen satt jag som vanligt med Maja, Victoria och Bianca och Victoria som var på kryssning över lovet var supergullig och hade köpt en berlock och en liten snäcka till alla oss! Så himla snällt av henne!!
 
På newspaper trodde jag att jag skulle dö av kyla bokstavligen, jag svär att det är minusgrader inne i det rummet!! Var jättekallt ute idag också så hade frusit hela dagen men där inne alltså... Min lösning var att ta en plastkopp, fylla den med vatten och värma den i mikron. Och sen gick jag runt och höll i den hela lektionen. Hjälpte faktiskt så det kommer bli standard för mig nu! Chelsea tog efter mig och hon instämde att det blev betydligt bättre.
Efter skolan var det dags för brottning igen och GUD VAD DET VAR JOBBIGT IDAG. Vi körde non-stop, ingen vila där inte, utan det var konstant roll-matches, takedowns, down and backs, handcontrol... inte för att det säger er någonting men fy så tufft det var! Brottades med Erica idag, älskar att brottas med henne för hon är väldigt coachande medans vi kör och säger saker som jag kan göra bättre och så vidare. Men hon är också en väldigt bra brottare så jag har fått lite nya blåmärken igen. Hon var också jättepeppande inför imorgon, då jag förmodlingen kommer ha min första riktiga brottningsmatch. Hon är helt enkelt världens gulligaste!
 
Som sagt var jag helt slut efter träningen och I still am. Har precis ätit Patricias supergoda enchiladas och nu ska jag bara sjunka ner i min fotölj och ta det lugnt.
 
Har förresten laddat upp när jag sjunger på talangshowen på youtube nu, så här kan ni se:
 
 
Hoppas allt är grymt med er, kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se