Julia i USA läsåret 2015/2016

Det är ungefär 2 år och 4 månader tills jag får åka till USA. Folk kanske undrar varför jag bestämt mig så tidigt och startat blogg och grejer men jag har total utbytesmania just nu, har haft det sen i julas.
 
Jag fyller fjorton i år, och har planerat att åka efter nian, alltså året jag fyller sexton. Och mina föräldrar har bekräftat att jag får åka och de har redan tröttnat på mitt tjat haha, och ändå är det två år kvar!
 
Jag är grymt avundsjuk på alla som är utbytesstudenter (heheh) och jag har drömt om det sedan jag var elva. Men drömmen började ta allvar förra sommaren när jag var med min familj i Florida, det var helt ärligt den bästa semestern i hela mitt liv och jag ville verkligen inte åka därifrån! Och i julas så snackade jag med mina föräldrar om det och de tyckte att det var en bra möjlighet för mig att lära mig något, och jag håller med ju hihi.
 
Har tänkt att anmäla mig så fort det går (vilket är i slutet av december/januari) och ska börja lägga undan pengar redan till sommaren. Så processen börjar i alla fall det här året och jag är sjukt taggad redan, jag kommer troligen vara som en hök de kommande åren och bara prata om USA lol, eftersom jag redan har läst igenom hela explorius sida och utbytesstudent.se ett antal gånger :$
 
För jag är säker på att jag ska åka med explorius, totally! Känns som en bra organisation och många rekommenderar den så det har varit ett självklart val länge.
 
Nu ska jag inte tråka ut er mer med värsta långa texten när jag inte ens bokat resa hehehe, men om det händer något USA relaterat (troligen kommer det komma ett inlägg i juni efter att min pappa har varit i USA, typ saker han köpt till mig hehehe), eller saker. Och sen när processen är igång kommer det bli ständig uppdatering!
 
love x
bild på mig i USA, jag var tolv skulle fylla tretton så mobba inte hahah

Kommentarer
Postat av: Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2013-04-13 @ 23:22:52
URL: http://blogg.se
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se