Baseball, Houston Galleria & Typical Sunday

Hej på er!
 
Hoppas ni haft en fin helg :)
Fredagen började med powercleaners, älskar the weight room alltså! Resten av skoldagen var som vanligt, skrev en essay på engelskan och började med en ny sak i matten. På health lärde vi oss om marijuana och på economics spelade vi PIT vilket var jätteroligt.
me and shakayla did a faceswap and it's the worst thing i've ever seen in my entire life
 
Efter skolan gick jag och Maja över till Taco Bell för att äta en snackwrap innan vi gick och såg ett baseball game! Hade aldrig sett baseball förut och måste säga att det är en ganska tråkig sport när spelarna inte träffar bollen. Vårt lag vann dock så det var kul i alla fall!
 
Sen åkte vi hem till Maja och var där ett tag innan vi åkte och åt på ett japanskt steakhouse, ni vet ett sådant där de lagar maten framför en på ett stekbord. Så himla gott, älskade det!
yuuuum
 
Efteråt köpte vi froyo innan vi åkte hem. Jag och Maja kollade på massa saker bara svenskar fattar, som fula svenska musikvideor, dåliga idolauditions och wild kids. Bästa, skrattade så himla mycket! Sedan gick vi in och snackade med Kolby och sen somnade vi alla tre där inne.
 
Vid halv elva på lördagen startade vi vår lilla tripp in till Houston.
 
Vi åkte in till gallerian och provade promdresses bland annat, och sen åt vi och kollade runt och så!
the dress i liked the most
 turkey club sandwich with grilled asparagus for lunch
 
det finns en random skridskobana mitt i gallerian, så coolt!
 
Måste säga att vissa klänningar de säljer här borta är förfärligt fula, och vissa ser ut som prinsessklänningar. Hittade en riktigt fin klänning som jag älskade, den kostar dock 4000:- så ska försöka se om jag hittar en billigare variant på nätet, annars kanske jag hyr klänning.
När jag kom hem snackade jag med min värdmamma och bara tog det lugnt!
 
På söndagmorgon åkte jag och min värdmamma till kyrkan. Var faktiskt en jättebra gudstjänst om att hitta sin "true identity". Pastorn är ju svensk så det var en hel del om Sverige vilket alltid är kul!
Efter kyrkan stannade vi på sonic för att köpa med oss lunch hem och sen åt vi och pratade innan jag skypade med mina föräldrar och syster!
Sen tog jag en löptur innan vi åkte och handlade mat. Annars har jag bara fixat mina vanliga söndagsrutiner. Har varit en skön dag, en typisk söndag helt enkelt!
 
Vi hörs i veckan! :)
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se