A very good weekend

Hej alla!
Har haft en toppenhelg!
 
Fredagen var rätt normal i skolan, inget särskilt hände - hade bara prov i Forensic Science och matte. Tror båda gick rätt så bra. Vi kollade på Wall-E under health, så gullig film haha.
 
Efter 6th period fick jag gå för att vi hade brottartävling! Det var som vanligt så kul, och min första match gick faktiskt oväntat bra! Jag lyckades få en hel del poäng och klarade alla tre perioder, dock vann hon över mig med 2 poäng men jag var superglad ändå. Coach sa att han var stolt över mig och Piper kom och sa att jag hade blivit bättre på att brottas och att hon tyckte att det var bra gjort (och det krävs mycket för att Piper ska säga sånt, let me tell you), och Bryce tog min hand och sa "You did really good, I'm so proud of you" och resten av laget berömde mig också så jag var supernöjd!
when you discover Tristan and Cole cuddeling on the floor...
 
En tjej från vår skola som jag inte hade träffat förut var där, hon är från Indien och tydligen hade hon varit i Stockholm och älskade det! Det var jättekul att prata med någon och faschinerande att höra någon som tyckte det var kul att åka till min hemstad liksom. Hon var jätte trevlig dessutom. :)
the people you see at wrestling tournaments... denna cowboyhatt kille gjorde de konstigaste uppvärmningarna någonsin, han hoppade runt och han såg ju därför extra rolig ut med cowboyhatt och allt. Han flörtade med mig andra dagen också hahaha höll på och dö för han lekte gentleman men lät mest som en redneck texan cowboy.
 
Vi var kvar tills halv tolv och jag trodde att jag skulle dö av trötthet, sov på bordet till slut... Kom hem vid halv ett efter att Joanna hade skjutsat hem mig. 
 
Lördag morgon var det upp tidigt igen, och så var det tournament hela dagen fram tills 6. Har så himla kul med mitt lag, umgicks mycket med Piper och Joanna och sedan satt jag, Tristan, Joanna, Cole och Haylee och snackade i timmar medan vi väntade på matcherna. Supermysigt! Min andra match blev min sista, men jag klarade mig i alla fall till andra perioden innan jag blev pinned. Coach sa att jag hade bra teknik men vad som fattas är styrkan, och det är ju det som är grejen, jag har ju inga muskler.
 
Träffade även två andra utbytesstudenter, Chris från Spanien och Julia från Sverige! De gick på en skola i närheten och deras skolas lag tävlade också i tournamentet, och jag kände igen dem så jag gick fram och snackade med dem ett tag vilket var trevligt!
 
När tävlingen var slut (med ett resultat på att Mark kom på andra plats i sin viktklass, Sheterika på 4:de plats, och Emily på 6:e) åkte vi tillbaka till skolan.
 
Sedan åkte jag och Joanna hem till Bryce (som inte hade tävlat under lördagen) där Haylee också var. Vi tittade på Power Rangers och snackade, asmys med dem alltid!
vi alla ser ut som små troll haha, älskar dem
 
Lite senare kom Caleb och Bruce (en kille som var i laget förra året men som nu går på collage, han kommer dock till våra träningar lite då och då, speciellt på loven) och sen kollade vi på en skräckfilm som heter The Last Shift. Jag tyckte den var bra, Caleb somnade dock i mitt knä efter typ 10 minuter och Haylee blev så rädd att hon började gråta och gick hem efter halva filmen, stackare! Resten av filmen var jag ihoptryckt mellan Caleb och Bryce, våra myshögar alltså, bästa med brottarlaget haha. Efter filmen åkte jag och Joanna hem! Mysig kväll :)
 
Idag följde jag med Joanna till kyrkan! Där mötte vi Haylee och andra personer som jag kände igen från skolan och så fick vi våfflor till frukost, mums. Sedan hade vi söndagsskola och gudstjänst. Träffade Maddy och Hannah som jag hängde mycket med under cross countryn men som jag nu knappt ser, vilket var kul!
När jag kom hem skypade jag både med Anna som jag inte snackat med sedan jag åkte, sååå otroligt kul! Efter det blev det skype med mamma och pappa också innan vi åkte och handla mat.
me and naomi being silly in the grocery store
 
Nu blir det äntligen att ta det lugnt efter en händelserik helg, och tagga för en ny, kul vecka!
 
Hoppas ni haft en bra helg och får en bra måndag, kramisar
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se