Valentines Day, Fast Food & Gun Range

Hej allihopa!!
 
Yttligare en helg är över, tiden går så himla fort.
 
I fredags körde vi benpass på morgonen med squats, hade himla ont efteråt alltså!
Under dagen gick alla runt med rosor, giftbags, cupcakes och ballonger eftersom skolan firade alla hjärtans dag.
Väldigt gulligt att folk gav varandra saker, sånt gör vi ju inte lika mycket där hemma i skolan i alla fall.
lauren gave all of us in newspaper a starwars valentinecard, sweet!
 
I övrigt hände inte mycket speciellt under skoldagen, hade matteprov som var ganska enkelt och vår nya tidning kom ut i newspaper!
 
Efter skolan åkte jag och Maja med Kolby och hans vänner till Panda Express. Hade aldrig provat det förut så det var gott, kinamat! En av de godare snabbmatsställena i min åsikt.
Sen åkte vi hem och chillade hemma hos Maja innan vi åkte till killarnas basketmatch, de spelade mot det bästa high school laget i hela Texas så vi förlorade men det var en riktigt grym match!
if you look at the scoring board you can tell how bad we were doing...
 
På lördagmorgonen gick jag ut och sprang en sväng innan jag skypade med mamma, pappa, mormor, morfar och Clara. Vid 12.30 kom Daniel och hämtade mig och så åkte vi till hans familjs nya hus mitt ute i ingenstans.
Som jag säkert sagt en miljongånger nu är han en liten lantis, så de har köpt ett hus som de håller på att renovera helt själva. När allt är klart ska de ha hästar, grisar, kor och hundar där. Hans föräldrar är jättegulliga och vi hängde där ute på landet några timmar.
 
 
Fick även se åsnor, så himla söta!
På vägen hem stannade vi och åt på en mexikansk restaurang, blev en quesadilla! Kom hem vid åtta, hade en mysig dag helt enkelt! Har faktiskt väldigt roligt med honom, vi är som bror och syster haha. Han ger mig the country experience of Texas vilket är lite småkul trots att jag är världens statsmänniska.
 
På söndagen åkte vi till kyrkan på morgonen och på vägen hem stannade vi på ett mexikanskt bageri. Tror min värdfamilj köpte runt 10 stora bakverk, och det kostade bara $5. Så himla billigt, hemma får man ju typ betala 50 spänn för en semla. 
Sen köpte vi hem pizza till lunch innan vi åkte till the gun range igen. Lika spännande som förra gången!
 
 
Tog en liten promenad när jag kom hem och sedan skrev Kolby till mig och undrade om jag ville gå ut och äta, så han plockade upp mig och så åkte vi till Popeyes! Möjligtvis den onyttigaste snabbmaten i hela Texas; Friterade räkor, pommes frites, och biscuit. Pommes Fritesen var de godaste jag ätit i snabbmatsväg, men i övrigt var det alldeles för mycket friterat haha. Hade inte testat Popeyes innan dess så det är i alla fall avbockat nu!
Sedan åkte vi hem till honom och kollade på skräckfilm (standard oss haha), denna gång var det en film som heter Devil. Sen kom Maja hem också.
 
Imorse startade vi dagen ohälsosamt med frukost på Chick-Fil-A.
Hade inte provat deras frukost så yttligare en experience, var rätt så gott. Har bockat av tre snabbmatsställen denna helg varav två nya. Living that american life hahaha.
 
När jag kom hem skypade jag med farmor och farfar ett tag och sen med Clara innan jag tog en löptur på 14km.
Sen dess har jag fixat och trixat inför morgondagen och nu ska vi åka och handla mat!
 
Blev en lugnare helg än vanligt men det var välbehövligt eftersom jag har varit förskyld de senaste dagarna. 
 
Kram, ha en fin vecka

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se