A normal week & The last wrestling practise

Måndag körde vi armar på morgonen, gick bra! På de kommande lektionerna fick jag jobba ikapp lite eftersom jag missade hela torsdagen och fredag förmiddag, men det gick väldigt snabbt att ta igen. På health kollade vi klart på en film som heter Sybil, som handlar om en tjej som har 16 olika personligheter - intressant och sevärd film!
På economics var vi i datasalen, och min klass upptäckte att jag hade en youtube kanal så gissa vad de gjorde hela lektionen... haha. Det var även Shakaylas födelsedag så var ju tvungen att ta en birthday pic med henne!
 
Var ett intensivt brottarpractise efter skolan.
 
Tisdag var en riktig bra dag, brottades med Wyatt på morgonen, och pratade med alla faves under forensic science. Vi kör ju alltid the pledges under den klassen, och AJ frågade mig varför jag också gjorde den när jag inte är amerikan. Jag vet inte varför jag gör det egentligen, har bara blivit en vana. Kan ju både the pledge of allegiance samt the texas plage utantill nu så det kommer bara naturligt att jag står med handen på hjärtat framför flaggorna med resten av klassen.
 
Träffade på Josh efter 2nd period! Har inte sett honom på evigheter, vet knappt om ni minns honom? Var väldigt bra kompis med honom förra terminen när vi var i samma engelskaklass men sen har vi inte setts sen dess. Var jättekul att se honom igen och få en liten catch up.
 
Har skaffat mig en ny squad i health - Bryce, Jacob, Irving och Jacob. Jag var klar med vad vi skulle göra så snackade bara med dem hela lektionen och de lärde mig massa mobilspel, haha.
alla bara gamear hahaha så typiskt killar när man får en ledig lektion
 
Brottarträningen var supermysig, det var bara jag, Erica, Joanna, Caleb, Mark, Bryce, Jasmine, Haylee, Nick och Armani där så vi sjöng medan vi värmde upp och drev runt massor. Pratade med coach om skillnader mellan amerikaner och europeer efter träningen, och konstigt nog sa han själv att amerikaner är ointelligenta för det mesta samt väldigt självcentrerade (alltså inte egoistiska som personer, utan mer att de bara ser USA som det viktiga landet i världen). Intressant diskution var det i alla fall.
 
Onsdag brottades vi på morgonen, följt av en lab i forensic science. Matten är jättekul just nu tycker jag, algebra är roligt i allmänhet. Har inte så många roliga människor i den klassen men själva matten är kul nog plus att jag har en grym mattelärare vilket gör att jag älskar matten här!
 
I health lärde vi oss om general wellness. Vi pratade bland annat om sömn och Coach Reed sa "I mean, to be honest, how many of you really get 8 hours of sleep everynight?" Ironiskt nog får jag det, så jag sa det och alla glodde på mig, haha. Hade kul med Bryce som vanligt också såklart!
På economics började vi ett projekt som var superenkelt så blev klar!
 
Sedan var det dags för mitt troligen sista afterschool practise. Åh, har älskat det så mycket! Har inte missat en enda träning i princip och lärt mig så mycket. Vem hade trott att lilla jag skulle lära mig att brottas? Så det kändes sorgligt, men som tur är har jag ju i alla fall klassperioden.
 
Idag brottades vi på morgonen igen, och de kommande tre klasserna flöt på som vanligt. På hälsa var inte Coach Reed där så vi fick gå ner till the gym där jag först träffade på Vaughn som jag hängde med ett tag och sedan spelade jag basket med Irving och Jacob! Gjorde en del mål faktiskt så lite av de gamla basketskillsen sitter ju faktiskt kvar ;)
 
Efter skolan körde jag mage och sedan ett 14,5 km pass löpning, urskönt var det idag! Solen sken och vinden blåste sådär behagligt... älskar!
 
Nu har vi tredagars helg, för på måndag är det presidents day tror jag, vi är i alla fall lediga då haha! Vi får väl se vad som händer i helgen, mina brottarkompisar åkte till regionals idag så kan ju inte räkna med att se dem tyvärr. Men vi hörs, hoppas ni haft en bra vecka!
 
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se