District Meet & Homecoming Game

Hej där! :)
Igår var det mitt sista cross country meet, nämnligen district. Min coach hämtade upp mig vid 05:40 och bussen avgick sedan från skolan vid 06:45. Det var en seg och kall morgon kan jag tala om, fick springa för att hålla värmen. Jag var jättenervös och kände mig lite sjuk on top of that. Ville som sagt verkligen göra mitt personbästa så kände en väldig press på att göra det. Jag sprang vid 10:25 så under morgonen snackade jag med Joanna och Maddy en del och sen halvsov jag, strechade och så vidare.
the 7 best in JV from left: Angelique, Sarai, Crystal, Siry, Hannah, Minahal and me. Will miss these girls!
 
Fick tyvärr en dålig start på racet och hamnade sist, men jag kämpade mig uppåt och fick en tid på 15:23 vilket dessvärre inte alls var personbästa, då jag hade 15:09 förra tävlingen. Så det var lite av en besvikelse, men jag vet ju att det är för att jag hade en dålig start och för att jag höll på att bli sjuk. Resten av tiden hängde jag bara med laget och hade det roligt!
Taylor always renames our bus...
 
Efter tävlingen åkte vi till Cici's Pizza vilket är en pizza buffé och coachen bjöd oss alla. Var gott och mysig stämning!!
 
När vi kom tillbaka till skolan hade inte sista lektionen slutat än så jag hängde på fotbollsplanen med Erica, Abraham, Marco, Carlos, Kenny, Casey och Minahal.
Sedan var det brottning som gällde och det var troligen det bästa med hela dagen, är så otroligt roligt verkligen! Jag fick öva med en av coacherna (en lärarstuderande tjej, grym brottare), och jag lärde mig massor och hon sa till alla runt om oss att "You guys better be careful because this girl will become a great wrestler!". Jättekul att höra! Har lärt mig lite mer tekniker nu och så också och försöker vara så aggresiv som möjligt. Coachen var också förvånad över att jag var så stark när jag är så bening och det är jag också förvånad över då armmusklerna fortfarande inte är on point. Det kommer dock ändras för nu är det 100 % brottning som gäller! Nu är jag i klassperioden också så på måndagmorgon kastas jag in i the weightroom. Så galet taggad på det alltså!!
Pratade också en hel del med en annan tjej som är ny i brottning som heter Bailey, supergullig är hon!
Efter träningen stannade jag och redde ut lite saker med Bryce, förhoppningsvis kan vi försöka vara vänner nu i alla fall om ett tag när vi båda kommit över det hela lite.
 
Imorse vaknade jag upp med världens halsont och snorigheter så sjuk blev jag. Vi hade halvdag idag, gjorde inte särskilt mycket. Snackade med Maddy, Jordan, Taylor och Angelique en del på morgonen. Under forensic science lärde jag Willy och Justin svenska, förfärliga utal måste jag säga. 
me and my redneck geek friend justin
 
Under peprallyt blev cross countryn uppmärksammade så vi fick presentera oss för hela skolan, lät som en hes höna tyvärr dock.
När jag kom hem skypade jag med mamma och pappa, tog en promenad med Naomi och Chica, och skrev med en kille från skolan som heter Riley som började följa mig på instagram. Han var schysst dock så det var bra underhållning för eftermiddagen. Strax innan 6 blev jag skjutsad till fotbollsplanen då kören skulle sjunga och var tvungna att förbereda sig. Hade ingen röst direkt men fick ju i alla fall gratis inträde ;)
Fotbollsmatchen var rolig igen, inte lika grym som förra dock såklart men ändå riktigt kul! Stämningen under matcherna är oslagbar.
bubbles everywhere!!
 
Pratade med olika människor, hjälpte Maja att hitta hennes fotbollskille nr 12 på planen hela tiden och fattade återigen ingenting av fotbollsmatchen. Jag och Maja fick höra att Amerika var bättre än Sverige ett antal gånger föresten, amerikaner alltså. Vi fick veta vilka som blev homecoming king and queen också och tyvärr blev det inte Shekayla, sad face.
homecoming nominees and the duke's and dutche's for all the activities
 
Precis innan vi skulle gå kom en random kille (okej inte helt random, jag har pratat med honom några gånger) och sa "Now I'll take you home with me" och så lyfte han upp mig och gick seriöst iväg. Dude, I wasn't prepared for that. Var lite förvånande men ganska roligt ändå.
Efter matchen var slut kunde jag knappt prata, har ingen röst i princip. Är sinnesjukt trött och känner mig lite halvsjuk så ska sova alldeles strax. 
everyone is trying to catch some minifotballs, Maja got one and gave it to me so now I have a minifotball hihi
 
Fick i alla fall en bra start på helgen så det känns skönt! Vi hörs på söndag, kramisar

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se