Halloweenhelgen

Hej på er alla!!
 
Har haft en superbra halloweenhelg, varit väldigt kul!
 
Fredagen var en vanlig dag, styrketräning på brottningen, snackade med Josh under hela engelskan. Alex kom och gjorde en brottarmanöver på mig under lunchen, var ju inte direkt beredd på det kan man ju säga.
from left: kyndal, cynthia, priscilla, me and chelsea
 
Under newspaper gjorde vi inget vettigt, miss Gold hade bakat maple bacon sugar cookies (ni hör ju hur äckligt det låter) som vi fick dekorera åt henne. Jag ska inte bli kakdekorerare alltså, mitt lilla spöke var så ful att den blev söt. 
my cookies vs cynthia's cookie... i told ya i'm not talented
 
Kören och government flöt på som vanligt, vårt projekt i government är så himla enkelt att det finns inte, och det är en major grade. När jag kom hem skypade jag med mamma och pappa i nästan två timmar och sen sprang jag 8,5km. Resten av kvällen tog jag det bara lugnt.
 
På lördagen vaknade jag av världens storm, det dundrade och grejer. När regnet lättade lite tog jag en löptur i alla fall och sedan skypade jag med farmor, farfar och Clara vilket var kul då jag inte pratat med de först nämnda på superlänge. Sedan åkte vi en snabbis till Target innan jag gjorde mig i ordning för Halloween!
me and my amazing hostfamily (except my hostdad who took the picture)
 
Jag var superwoman som ni kan se, var jättekul att faktiskt klä ut sig för en gång skull. Strax efter tre åkte vi till utbytesstudent halloweenfesten i Spring, och vi hämtade upp Maja på vägen. Denna utbytisträff var mycket bättre än den förra, snackade med alla utbytesstudenter. Det är ju jätteintressant att höra hur allas liv går här borta. Det fanns massa mat där också så vi åt och pratade helt enkelt.
Vid 6 åkte vi tillbaka hem och gick ut för att gå Trick or Treating. Var ju mest barn som gick men jag och Maja föjde med i alla fall och samlade ihop lite godis till min värdfamilj :) Var ju lite mysigt ändå faktiskt! Jag och Maja gick hem till oss lite tidigare och tog det lugnt innan vi åkte till ett ställe och träffade folk vi kände och nytt folk också!
 
Var superkul och det är alltid trevligt med nya människor. Vi åkte till två olika ställen så vi blev snällt nog skjutsade av en kille som heter Francisco. Han är också med i brottarlaget, har inte snackat mycket med honom innan men han var supertrevlig verkligen! Han är kompis med Majas kompis Jorge så det var så vi fixade skjuts med honom. När vi åkte till det andra stället, vilket var hemma hos en sophmorekille där folk hängde så snackade jag också med nya personer och såg folk som jag kände också. Vi var inte där länge, vad som hände var att sophmorekillens mamma hade lagat mat, så jag och Fransisco åt barbequekycklingvingar och nachos halv ett på natten. Standard här borta, att äta mitt i natten. Förstår det icke menmen. Vi snackade en hel del och sen innan vi åkte sa sophmorekillens pappa att jag inte borde få åka utan att få ett pris för min kostym så han försökte hitta något att ge mig men hittade inget. Var lite kul i alla fall haha.
Fransisco skjutsade sedan hem mig och Maja och sedan sov jag hos henne igen!
francisco, maja and i
 
Hade en superrolig och händelserik kväll, skriver ju såklart inte alla detaljer på bloggen men mycket roligt hände kan jag lova :)
 
Idag har varit en väldigt lugn dag, vi har fått vintertid här nu också så vaknade vi 9 och blev hemskjutsad av Kolby runt 10. Sedan dess har jag städat, snackat med familjen på skype igen (för nästa helg blir det inget eftersom jag ska på läger) och sedan åkte vi och handlade mat. Mötte på Maja i affären, lite smårandom. Nu har vi precis ätit en god pepperonipizza och senare ikväll tror jag att vi ska ha lite filmmys!
 
Lördagen var ju  händelserik så var skönt att idag och fredag bara var att ta det lugnt!
Den kommande veckan kommer inte innehålla mycket sånt heller, är superbusy hela veckan. Har brottning alla dagar efter skolan och på fredag ska jag ju åka på läger med kyrkan. Åååh är så taggad på denna vecka, kommer bli grymt roligt ju!!
 
Hoppas ni har haft en bra Halloween, kramisar

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se