Läget just nu

Hej på er alla! :)
Känner mig alltid så dålig på att uppdatera haha förlåt, jag lovar att uppdateringen kommer bli hundra gånger bättre när jag väl är där!
I vilket fall så har jag börjat fixa lite grejer inför resan. Resväska köpte jag i julas, och jag köpte en kamera för nån månad sedan. Idag var jag och ansökte om ett ICA-banken kort, vilket jag tror att många andra utbytisar också kommer att ha då man får ta ut pengar gratis med det. Så det är skönt att det är gjort! Jag har även skaffat tid hos polisen för att utfärda ett internationellt ID-kort så jag kan legitimera mig där borta utan att behöva gå runt med pass hela tiden.
Sen har jag också fått ett sommarjobb, vilket är en otrolig lättnad då det ger mig ca 7000 kr till resan. Känns super måste jag säga!
 
Annars fortsätter bara dagarna att gå och jag är så himla taggad just nu känner jag!! Vill bara åka NUNUNU. Spenderade min kväll med min lilla syster idag vilket var jätte mysigt och inser hur svårt det kommer vara att lämna henne, just när hon håller på att växa upp. När jag var 12 år (som hon fyller nu) hade jag definitivt behövt en stora syster som kunde guida mig. Känns lite jobbigt att lämna henne just nu då liksom. 
Hade en underbar kväll med mina bästa vänner i onsdags också, vi var på 5SOS konserten och vi sa att det var vår sista konsert tillsammans. Känns så tragiskt då vi har vart på en del tillsammans nu och herregud vad mycket jag har gått igenom med de två, fy att lämna de alltså.
Och varenda gång jag kramar mamma eller skämtar med pappa så tänker jag också på hur konstigt det kommer vara att inte kunna göra dessa saker varje dag. Det blir tufft, men jag känner samtidigt hur mycket det är värt det.
Kommer antagligen ha en av de bästa åren i mitt liv, och hur kan man inte vara galet taggad på det liksom?
 
I övrigt så mejlar jag som vanligt med min värdfamilj. Åh, de är så mysiga! Kommer bli så kul att träffa dem! De ska se till att jag får vara med i cross countryn också i fall jag skulle missa tryouts om det nu finns det till cross country vilket känns så kul eftersom det är en av grejerna jag ser fram emot mest under mitt år. 
 
Har skrivit med Melissa i princip hela dagen också om våra utbytesår så jag är verkligen i ett taggat mode nu, som ni kanske märker, haha. 
 
Hoppas ni alla har det bra, kram
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se