Avresemötet

Hej hörni! :)
 
Idag var det obligatoriska avresemötet för mig här i Stockholm.
Innan mötet käkade jag och mina föräldrar lunch och jag älskar att fota mat så jag tänkte dela med mig av min lunch haha, ni får vara beredda på extremt många matbilder det kommande året eftersom det är ett stort intresse jag har, hehe.
I vilket fall, jag var beredd på världens längsta möte eftersom jag har hört många som redan varit på mötet klaga, och sure, det var lite drygt med 4 timmars möte om saker man redan visste, men det var ändå hyfsat intressant och det var en hel del ny information. Man skulle kunna säga att det var alla Get Ready-möten i ett, de gick i genom i princip allt från scratch. Så det var lite segt i början, men det blev intressantare i slutet. Sen har jag faktiskt inget emot att höra allt om igen egentligen, för jag älskar allt som har med året att göra så det är faktiskt ganska intressant i alla fall, haha.
 
I slutet av mötet fick man hämta ett supertjockt kuvert med en föräldrahandbok, en studenthandbok från Explorius och även en studenthandbok från ICES (min amerikanska organisation).
Sen var det också trevligt för jag träffade Maja, som skall gå på samma skola som mig och i princip bo granne med mig också (8 min haha) i Conroe så det var jättekul att träffa henne eftersom vi antagligen kommer träffas varenda dag det kommande året. Så det var bra också! :)
 
Nu på kvällen efter att jag kom hem från en middag hos min faster så har jag läst igenom hela Explorius handbok, och kommit till typ 5 avsnittet i ICES. Snacka om att loada information haha! Jag vill veta allt ju, hur många gånger jag än har hört informationen.
 
Och ååååh vad jag är taggad på att få åka nu! Allt kommer bli så otroligt kul!!! :D
Jag var hos polisen i Onsdags för att fixa ett internationellt ID-kort och så fick jag mitt ICA-banken kort på posten. Känns skönt att ha de sakerna avklarade nu, det är i princip bara visumet kvar att fixa och att beställa presenter till värdfamiljen som jag har hittat. Och så måste jag få försäkringskortet också.
 
Men året känns så nära nu, skolan slutar snart också. Inga mer analyserande frågor på 1 år hahah such a relief!
 
Kram på er!
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se