Nuläget

Hej på er, tänkte berätta lite vad som händer at the moment.
 
Igår fick jag ett mejl om mitt visum, och idag hittade jag orginalet på posten. Jag har fyllt i allt på ambassadens hemsida nu, det enda som behövs är ett fotografi (som jag ska ta idag) och avgiften som skall betalas. Sen ska jag boka en intervju bara, vilket troligen kommer bli i slutet av Juli om jag får till det. Jag stressar på något sätt lite över hela visumprocessen, för man vill verkligen inte att något ska gå fel, haha. Men det känns som jag har det mesta under kontroll nu ändå.
 
Annars så har jag sagt mitt första officiella hejdå. Under helgen var jag med mina föräldrar nere i Skåne i våra vänners sommarstuga. Hade en urmysig helg och det är jättekonstigt att jag inte kommer träffa dem på ett år. När vi sa hejdå var det liksom, "Jaha, då ses vi väl om ett år då". Superkonstig och lite jobbig känsla.
 
Det är ju så nära nu. Alla 14/15 studenter är väl snart hemma nu. För mig är det 53 dagar kvar tills jag åker. Herregud, verkligen så nära. Det handlar bara om en och en halv månad liksom. Min värdfamiljs tyska utbytesstudent har åkt hem nu också, och har verkar ha trivts jätte bra, vilket jag också är övertygad om att jag kommer göra.
 
I övrigt så sommarjobbar jag just nu, har bara tre dagar kvar, och sen får jag mina pengar som känns välbehövliga. Känns som jag bara ger utgifter för mina föräldrar just nu så det känns verkligen bra att jag får lite egentjänade pengar att använda.
 
Vi hörs snart igen, kram
 bild från fina mölle i skåne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du kunna göra ett förberedelse inlägg med hur du tänker när du packar, vad du ska ha med dig, resväska och mm???
/styrkekramaf Gilda

2015-07-01 @ 00:34:34
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se