The Exchange Student Challenge

Hej på er!
 
Har sett alla andra utbytisar göra denna så skall väl inte vara sämre själv, tänkte att det kunde vara lite trevligt med uppdatering också tills jag får värdfamilj. Har även tänkt ut lite andra kommande inlägg så stay tuned! :)
 

Vilket land ska du till?

Ameeeerica

 Vilken organisation åker du med?
 

Var skulle du helst vilja bli placerad?
Drömmen är Kalifornien, precis som många andra, men mest för att det är den mest hälsosamma staten i landet och jag är lite av ett hälsofreak (även om jag absolut älskar sötsaker och pommes frites också) men ni förstår, och för att jag fryser så jädra lätt så värmen skulle jag inte heller klaga på. Men om inte Cali, hoppas jag nog på någon annan syd/mellanstat, typ Arizona, Nevada, Oregon, Colorado etc, men helt ärligt spelar det ingen roll, tror året blir fantastiskt var jag än hamnar.

Har du fått familj eller gjort regionsval?
Nej, har inte fått familj utan väntar at the moment, och jag gjorde inte heller region/delstatsval pga att jag kände att familjen var viktigast OCH att den extra avgiften på 10.000 kr inte var värt det.

Kommer du att åka på något förberedelseläger?
Yaaaas, som de flesta vet ingår 5 dagar i New York i Explorius programavgift, vilket jag är GRYMT taggad för!!

Vad ser du mest fram emot?
Skolan, träffa nya människor, vara på egen hand ute i världen, TRÄFFA VÄRDFAMILJEN, prova på nya saker, både aktiviteter och mat och bara ha det grymt kul!

vad fruktar du mest?
Standard - att inte klicka med värdfamiljen (vilket seriöst skulle vara det allra värsta), drabbas av extrem hemlängtan eller ha svårt att skaffa vänner.

Vill du prova på någon ny sport?
Vill så gärna köra cross country! Älskar att springa och gör det flera gånger i veckan så det är kanske inte en ny sport för mig, men ett nytt sätt att utöva "sporten". Annars, om säsongerna inte krockar, skulle det vara kul att prova på cheerleading måste jag säga, bara för den sakens skull, haha.

 

Vad kommer du sakna mest?
Min familj och mina två bästa vänner, är så nära allihopa och vet inte hur jag skall klara av att inte träffa dem på ett år. Kommer såklart även sakna mina andra vänner, regelbundna tunnelbanor och bussar (!!!), svensk mat (och då menar jag inte husmanskost utan variationen på maten här i Sverige), och Marabous Apelsinkrokant choklad, it's my weakness.

I USA, kommer du åka på någon resa arrangerad av organisationen?
Nej, antagligen inte. Jag känner att jag inte vill be mina föräldrar lägga ut extra, för just the fact att jag får vara i USA i ett år är enough plus att jag faktiskt inte är supersugen på att åka på någon resa. :)

Namnge tre platser som du vill besöka i ditt värdland:
Åh, New York, Los Angeles och Grand Canyon. Standard places i knööööw haha.

 Tror du att det kommer bli ett bra år?

Jag tror det kommer bli det bästa i mitt liv. 

puss och kram


Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se