Familjen

Tänkte berätta lite mer om familjen, lägger dock inte upp deras efternamn eller några bilder på grund utav att jag inte vill outa de totalt, bilder kommer när mitt år har börjat antagligen.
 
Min värdmamma heter som sagt Patricia, hon är 35 år och är lärare. Hon är också född i Mexico och pratar därför flytande spanska vilket jag tycker är superkul eftersom språk intresserar mig så mycket, och att jag älskar spanska! På sin fritid tycker hon om att träna, laga mat, ta foton, shoppa och titta på film.
 
Min värdpappa heter Jurgen, och han kommer från Tyskland och pratar därför tyska. Tyska är det enda jag inte läser så vem vet, han kanske kan lära mig lite? Som sagt, språknörd over here. Han är 48 år, är elektriker och tycker om att åka motorcykel, titta på tv och filmer (specifikt science fiction filmer) och shoppa med Naomi.
 
Min värdbror heter Juergen, han är 01:a men född i slutet på året så han blev precis 13 år. Han tycker om att spela fotboll, simma, spela tv-spel och kolla på skräckfilmer och komendier.
 
Min värdsyster heter Naomi, hon blir 11 år om några månader och håller precis på att lära sig spela fiol. Hon tycker om att kolla på Disneyfilmer, spela tv-spel och pyssla. Patricia skrev att Naomi "is dying to meet you" vilket gjorde mig väldigt glad, jag är väldigt nära med min lillasyster här hemma så jag tycker det kommer bli superkul med yngre syskon!
 
Familjen verkar umgås väldigt mycket tillsammans - ofta kollar de på olika filmer till exempel. Naomi och Patricia brukar ha "girls day out" då de åker och shoppar, äter lunch och t ex fixar naglarna eller liknande tjejgrejer. Låter väldigt mysigt och jag hoppas att jag blir inkluderad i dessa dagar haha. De går också till kyrkan varje söndag vilket jag ser sååå fram emot, för er som inte visste är jag kristen här hemma och älskar att gå till kyrkan, men i USA verkar det vara så mycket mer socialt också så det låter jätte mysigt! Jurgen sa även till mig att jag gärna fick sjunga/spela i kyrkan vilket jag gärna vill haha! Får ladda upp med att skriva lite låtar om Gud hihi. Deras pastor är tydligen svensk också så jag kanske kan köra lite bonding med honom, haha!
De har också en katt som heter Huggy och en hund som heter Chica. Jag har en katt här hemma men jag är så excited för att ha en hund, har alltid velat ha en!
Jurgen och Patricia slog sig ner i USA för att de båda använde engelskan så mycket i vardagen, och för att de älskade landet. Just nu har de en utbytesstudent från Tyskland där, och antagligen tycker de att det är kul att ha en utbytesstudent eftersom de ville ha en till!
 
Som sagt känner jag att det kommer bli jättebra med familjen, det känns som vi har saker gemensamt och de verkar hur gulliga som helst. Kan inte vänta tills att jag får träffa dem!
 
Jag kommer lägga upp separata inlägg om stället jag bor på och skolan, så håll utkik!
 
Kramar
 

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se