New York dag 1

Hello. :)
 
Nu har yttligare en händelserik dag passerat... Även denna har känts lång, dock inte lika lång som gårdagen men den har varit lång på ett bra sätt. 
Tro det eller ej, men jag var faktiskt knappt jetlaggad. Jag slocknade efter 22 igår och vaknade kvart i sju, helt utvilad. Superskönt ju!! Efter att jag hade fixat mig gick jag ner och åt frukost. Det var inte super mycket att välja på, standard amerikansk frukost liksom så för min del blev det en liten bagel med cream cheese, ett äpple och klorvatten, haha. Fy, vad vattnet smakar illa här. Ångrar att jag någonsin klagade på mitt varma kranvatten hemma i Stockholm. Satt och pratade med två svenskar, Emelie och Markus under frukosten och sen chillade jag på rummet fram tills 9 då ett möte började. Vi fick spela ut olika scener och göra ett quiz, not my cup of tea really haha. Efter det började det roliga - vi blev utkörda i en buss till Manhattan! 
Vi stannade först och åt lunch vid Grand Central Station. Jag åt sushi. Det enda jag kunde tänka på när man går in på stationen är typ första scenen i Gossip Girl, haha.
Efter lunchen mötte vi upp en guide som berättade lite saker om stationen innan vi gick på bussen, som var helt proppfylld. Vi är det största campet, med hela 104 personer från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Galet mycket människor! Vi satt ganska länge i bussen och han berättade olika saker. En riktigt bra, rolig och intressant guide faktiskt. Sen gick vi av i Central Park som var sååå fin, åh fick typ kli i benen av vilja att springa där! Så vackert och den var så stor! Även där kände man igen sig från Gossip Girl.
Sen gick vi tillbaka till bussen igen och blev efter en stund avsläppta på Rockefeller Center, där vi snabbt kollade innan vi hoppade in i bussen igen. Sista stoppet blev Old New York där vi bland annat såg Friends huset, och lite andra kända hus. Jag började prata med en supertrevlig norsk tjej, hon kände igen min frälsarkrans (kristet armband) så vi började prata och hängde sedan resten av dagen. Det är nu 2 personer från campet som känt igen mitt armband, så häftigt!
Strax innan fem blev vi avsläppta vid en park och därifrån gick jag och den norska tjejen som heter Karolin och en annan svensk tjej som heter Ellie till Times Square. Vi fotade massor och var inne i Forever 21, Levi's och Aeropostale. Jag köpte ett par mjukisleggings inne på Aeropostal och jag och Karolin gick in i deras photobooth och tog bilder, det var askul, jag har aldrig gjort det förut! 
Vid kvart i sju gick vi och åt middag, vi hamnade på ett ställe som heter Cafe Europa. Jag åt Quinoasallad med citrondressing, soltorkade tomater, broccoli och mandlar, supergott!
Efter middagen gick vi tillbaka till parken och chillade där en stund innan bussen gick hem. Kände mig astrött då men snackade lite med en annan norsk tjej som jag satt bredvid.
Väl tillbaka på hotellet sprang jag på löpbandet en snabbis, 4,3 km på 20 min blev det i alla fall. Blir ju inga milpass här direkt men jag får i alla fall springa, och det är kul att jag hinner det då jag älskar det.
Jag har nu tagit en dusch och ligger i sängen och gäspar. Det har varit en kul och händelserik dag och jag tror att morgondagen blir minst lika bra!
Kram

Kommentarer
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se