När det börjar närma sig

Hey there. :)
 
Det känns så konstigt att det bara är 4 månader kvar. Jag kommer ihåg när jag satt i mitt rum för drygt 2 år sedan och läste bloggar från början till slut och alltid när jag kom till April/Maj innan de hade åkt tänkte jag "herregud vad de måste ha varit taggade då, när det bara är så kort tid kvar". Och nu är jag själv där, taggad. Men inte på samma sätt som jag trodde att jag skulle vara. Jag har mer en känsla av att ha gått vidare, att jag är påväg till "nästa liv" och att jag är redo för en nystart.
Samtidigt börjar jag redan nu känna hur otroligt jobbigt det kommer bli. Det känns jobbigare för var dag som går att jag snart kommer lämna min familj och mina vänner här hemma, och att deras liv här bara kommer fortsätta.
Ändå känns det bra, för snart kommer min dröm gå i uppfyllelse. Jag känner också att det kommer bli hur bra som helst med min värdfamilj, jag tycker verkligen om dem och ser så mycket fram emot att träffa dem.
4 månader. Låter länge, men kommer flyga förbi. 4 månader har ju liksom gått av 2015 redan så. Ja, herregud. Det är snart alltså.
 
Kluvna känslor i detta inlägg, hoppas i alla fall ni alla har det bra, kram
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, älskar din blogg och det ska bli kul att få följa ditt år i usa❤️ Själv ska jag åka 17/18 ovh längtar som bara den😁😏 men har en fråga, var inne på CSNs hemsida i veckan och såg att dom komme ändra många utav reglerna under sommaren och om jag förstår det rätt så ska vi som åker till usa också ska få behålla vårt studiebidrag! Jar du hört något om detta av din organisation? Skulle gärna vilja veta om det är sant☺️

2015-05-03 @ 22:42:06
Kom ihåg mig?







Jag heter Julia och är en 16 årig tjej från Stockholm. I Augusti åkte jag till andra sidan Atlanten med organisationen Explorius för att spendera ett år i Conroe, Texas som utbytesstudent. Under året kommer jag uppdatera om allt som händer där borta här, så jag hoppas du stannar! Kramisar

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se